Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
#152446
Highjack skrev:flatpanels test udstyr er ikke isf-certificeret, til udmåling af billedekvalitet.
:o
Er det et spørgsmål eller en konstatering?
Af Highjack
#152448
Oplysning til læserne af flatpanels test.
Brugeravatar
Af edinger
#152449
edinger skrev:
Highjack skrev:flatpanels test udstyr er ikke isf-certificeret, til udmåling af billedekvalitet.
:o
Er det et spørgsmål eller en konstatering?
Highjack skrev:Oplysning til læserne af flatpanels test.
Og den oplysning har du fra...? Rasmus Larsen? Torben Rasmussen?
Af Highjack
#152450
edinger skrev:
edinger skrev:
Highjack skrev:flatpanels test udstyr er ikke isf-certificeret, til udmåling af billedekvalitet.
:o
Er det et spørgsmål eller en konstatering?
Highjack skrev:Oplysning til læserne af flatpanels test.
Og den oplysning har du fra...? Rasmus Larsen? Torben Rasmussen?
( læs artiklen) en introduktion til kalibrering, af Torben rasmussen.
Brugeravatar
Af edinger
#152452
Jeg gætter på, at svaret står dér – men har dog samtidig svært ved at se, at det skulle devaluere værdien af testene.
Af Highjack
#152470
En god fladskærms test, kun har værdi hvis du kan stole på den sudjektive vinkel, og det isf-thx-certificeret udstyr.
En god kalibrering, er som god sex man skal have det rette udstyr, og kunne finde ud af bruge det.
;)
Af renrew
#152525
[quote="Highjack"]En god fladskærms test, kun har værdi hvis du kan stole på den sudjektive vinkel, og det isf-thx-certificeret udstyr.
En god kalibrering, er som god sex man skal have det rette udstyr, og kunne finde ud af bruge det.
;)[/quote]



en kalibrering er altid kun en fixpunkt efter den tolerancen fastskrives :)))
Af Highjack
#152569
Som udgangspunkt kan man ikke fastskive, noget hvis man ikke har dokumentation i orden.
Fixpunkt vil blive usaglig og tolerancetærskel noget man selv skal tage stilling til.
Brugeravatar
Af edinger
#152571
Highjack skrev:En god fladskærms test, kun har værdi hvis du kan stole på den sudjektive vinkel, og det isf-thx-certificeret udstyr.
En god kalibrering, er som god sex man skal have det rette udstyr, og kunne finde ud af bruge det.
;)
At måle op imod en fast defineret reference, skulle jeg mene, er fuldt ud tilstrækkeligt.
Brugeravatar
Af bendix
#152607
Hej.

Vi har desværre haft indbrud, og når alt er i orden med forsikringen skal jeg anskaffe mig et nyt tv, i den forbindelse kigger jeg efter om der er kommet noget bedre på markedet siden mit 46d8005 LED, er der nogle der kan svare på om dette LG har usb indgang som kan bruges til afspilning fra ekstern harddisk med strømforsyning via usb?
Af Hbar
#152617
nogle der kan svare på om dette LG har usb indgang som kan bruges til afspilning fra ekstern harddisk med strømforsyning via usb?
Det jeg vil klart mene, det ligner meget LG LW650W som jeg har på bruger oplevelsen. Den afspiller fint MKV filer med h264 codec, dog afspiller den kun lyden hvis den er stereo eller dolby digital. Så er der DTS på filmen får du bare unsupported audio.

Derudover har skærmen 2 USB stik. Et som kan bruges med LG Wifi dongle (trådløst internet, koster 300 kr.) og en USB port som kan bruges til ekstern HDD, eks HDD til at optage på eller afspille film fra. Skal du både have HDD til at optage på og en til at afspille fra bliver du måske nød til at sætte en lille usb hub på.
Af Highjack
#152682
edinger skrev:
Highjack skrev:En god fladskærms test, kun har værdi hvis du kan stole på den sudjektive vinkel, og det isf-thx-certificeret udstyr.
En god kalibrering, er som god sex man skal have det rette udstyr, og kunne finde ud af bruge det.
;)
At måle op imod en fast defineret reference, skulle jeg mene, er fuldt ud tilstrækkeligt.
hej edinger
kan du definerer, hvad reference punkterne er her på flatpanels ?
Brugeravatar
Af edinger
#152684
Highjack skrev:hej edinger
kan du definere, hvad referencepunkterne er her på flatpanels ?
Hvis du læser testene, vil du se, at det altid bliver fremhævet – endda med tydelig angivelse af værdier – "hvad der er vores mål", som Rasmus plejer at udtrykke det.

Med andre ord: hvad der er vores reference :)
Af renrew
#152689
[quote="Highjack"][quote="edinger"][quote="Highjack"]hej edinger
kan du definere, hvad referencepunkterne er her på flatpanels ?[/quote]

Hvis du læser testene, vil du se, at det altid bliver fremhævet – endda med tydelig angivelse af værdier – "hvad der er vores mål", som Rasmus plejer at udtrykke det.

Med andre ord: hvad der er vores reference :)[/quote]

er det rasmus eller din mening når du udtrykker dig om det, eller er de gætværk.[/quote]

_________________________________________________________________________

en qualificeret gæt er, at det menneskelige visualitet er enorm mangfoldig

hvis man referer 5600 kelvin som reference skulle man antage at kunne tilfredstelle den største del af TV-serer, men det er igen individuell,

naturligvis er artefakt og deslignende reelle fejl og kan ikke diskuteres kalibreringsmæsig :)

undskyld mit dårligt dansk :(


...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13