Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Geiger
#141648
God anmeldelse.

Men er der nogen grund til at gå fra G20 til G30? Jeg ærgrer mig lidt over at have købt G20, når nu G30 kan fås til 6000kr. Men da jeg købte G20 i sin tid, kostede G30 vist stadig omkring de 9-10k.

Hvis man allerede har G20, er der så en idé at investere i G30? Umiddelbart er der meget mere at hente i GT30, men den er over mit budget.
Af BrianH
#141656
Geiger skrev:God anmeldelse.

Men er der nogen grund til at gå fra G20 til G30? Jeg ærgrer mig lidt over at have købt G20, når nu G30 kan fås til 6000kr. Men da jeg købte G20 i sin tid, kostede G30 vist stadig omkring de 9-10k.

Hvis man allerede har G20, er der så en idé at investere i G30? Umiddelbart er der meget mere at hente i GT30, men den er over mit budget.
Selvfølgelig ikke... Og til næste sommer kommer G40, og så vil du bare ærgre dig over at have købt G30
Af Fredtoft
#141684
Billy Blaze skrev:Er der en G30 ejer som kan fortælle mig om Panasonic understøtter ligeså mange filformater(både lyd og billede) som Samsung gør via USB afspilning? Og om der er nogle problemer eller det er ligeså godt som Samsungs?
Det gør de ikke!
Problemet med det spørgsmål er dog at der er forskel på hvad der fremgår af specifikationerne, og så hvilke filformater der understøttes i praksis. For de fleste TV med USB afspilning gælder at de kan bringes til at fungere godt, hvis du selv producerer alle dine videofiler, og ad den vej kan kontrollere kodningen og containerformatet. Problemet opstår hvis man er typen som får et væld af forskellige mediefiler ad mere eller mindre skumle veje, idet de ofte er af svingende kvalitet og skiftende kodningsmæssigt indhold.

I praksis har jeg set en del DivX-filer spille perfekt på Samsungs D-modeller, mens der var hakken og sort skærm på Panasonics -30 modeller.

Men som man siger: Your milage may vary.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142345
BrianH skrev:
Geiger skrev:God anmeldelse.

Men er der nogen grund til at gå fra G20 til G30? Jeg ærgrer mig lidt over at have købt G20, når nu G30 kan fås til 6000kr. Men da jeg købte G20 i sin tid, kostede G30 vist stadig omkring de 9-10k.

Hvis man allerede har G20, er der så en idé at investere i G30? Umiddelbart er der meget mere at hente i GT30, men den er over mit budget.
Selvfølgelig ikke... Og til næste sommer kommer G40, og så vil du bare ærgre dig over at have købt G30
Jeg er enig med BrianH her. Jeg synes ikke der er nogen grund til at opgradere til G30 fra G20. Vent nogle år og nyd din G20 :)
Af DPlesner
#142438
Nu har der jo været en del utilfredshed omkring buzzing på sidste års G20 model. Jeg var også en af dem der synes det var for meget, og leverede tv'et tilbage.

Efterhånden er der vel nogle flere som har investeret i dette tv, og er der de samme tendenser som med G20?

Ved godt at buzzing er beskrevet i anmeldelsen, men spørgsmålet er om tv'et i anmeldensen er det generelle niveau for buzzing på G30?
Brugeravatar
Af intentus
#143722
Nydelig anmeldelse, der var meget med i min beslutning om at gøre et G30-køb. :)
Billy Blaze skrev:Er der en G30 ejer som kan fortælle mig om Panasonic understøtter ligeså mange filformater(både lyd og billede) som Samsung gør via USB afspilning? Og om der er nogle problemer eller det er ligeså godt som Samsungs?
Jeg kan ikke sammenligne med Samsung, men har med G30 ikke oplevet problemer med MKV-container (inkl undertekster) med 720p H264 + AC3 DD 5.1 og 1080p H264 + DTS 5.1. 720p H264/MP4 med AAC 2.0 afspilles også fint her.

Jeg kan også bekræfte at USB 3.0 HDD'en Iomega Prestige Portable 1 TB fungerer med 1 USB-stik tilsluttet (heldigvis tilstrækkelig strøm fra 1 USB-port, så dets ekstra USB-stik ikke skulle tilsluttes).

Panasonic oplyser i øvrigt, at G30 fungerer med USB HDD fra 160 GB op til 3 TB. De skriver godt nok kun med strømadapter, men nogle USB HDD'er trækker jo som den nævnte bare strømmen fra USB-porten.

intentus
Brugeravatar
Af intentus
#143958
Æv, havde data på min ovennævnte 1TB USB HDD, så kunne ikke afprøve formateringen på G30, men købte en på 500 GB af samme type. G30 vil ikke formatere den til at optage på, når man bekræfter formateringen. I wonder why :(
Af Soze
#144435
Fedt med an god anmeldelse og specielt fedt at skærmen også spiller .mkv filer med undertekster.
Elgiganten har dette tv Panasonic P50U30 til salg til 7499,- Er det det samme som denne tråd omhandler?

På forhånd tak :)
Af Soze
#144439
Mange tak! Er G30 det bedste ut uden 3D?
Af chillout
#144455
du skriver: "Ikke perfekt farvenuancering" er det så slemt at man skulle heller gå over til et LCD tv som SONY EX720 eller har det ikke så stor betydning?

er i et dilemma hvilken en af de 2 tv jeg skal vælge....
Af kanaster
#144635
Der bliver ofte brokket over at kabelstik ikke vender nedad, men man kan i hvert fald få HDMI som vinkelstik,
fx her:
http://www.tv-udstyr.dk/product_info.ph ... cts_id=339

Måske er der nogen der kender andre muligheder, ellers ser det ud til at en oplagt ny opfindelse :-)

Der er også et link her:
http://www.alibaba.com/promotion/promot ... -list.html
Here U go:
http://www.amazon.co.uk/gp/search/ref=p ... ex=blended

Godt nok et udenlands stik men det kan man da rette.
Af Billy Blaze
#145137
Jeg har lige leveret et Samsung PS43D455 tilbage, da det havde store problemer med genskin og reflektioner. Derudover buzzede det vildt højt. Det har betydet at jeg har måtte strække mit budget, så jeg har råd til et 42" G30 som koster omkring de 6000kr.

Jeg er dog ikke sikker på om jeg skal kaste mig ud i et G30, eller bare allerede nu bide i det sure æble og købe et LED tv.

En af mine kammerater har et Samsung PS50C7705 og den klarer reflektioner/genskin fint og dens buzzen er til at leve med.

Er der nogle som ved hvordan G30 klarer reflektioner/genskin og buzzen i forhold til PS50C7705? For hvis den larmer mere og/eller reflekterer mere ved jeg allerede nu at jeg skal kaste mig ud i LED junglen...

På forhånd tak og så håber jeg at der er en som har set begge tv.
Af kanaster
#145145
Billy Blaze skrev: så jeg har råd til et 42" G30 som koster omkring de 6000kr.
.... ved jeg allerede nu at jeg skal kaste mig ud i LED junglen...
Her et LED til en rimelig pris (?)
http://www.elsalgaalborg.dk/tv-dvd-blu- ... aermv.html

Men der er det ved Panasonic TV, at godt nok har de en tilsyneladende fin opdatering af software mulighed, men DEN FUNGERER IKKE, da Panasonic ikke sender nogen opdateringer ud, det er måske fordi det er for dyrt hvis den skal lægges ud så den kan hentes automatisk, men så kunne man jo gøre det meget smartere ved at man lagde opdateringen ud på web og man så selv kunne hente og opdatere.
Det kan HUMAX !!!!!!!

Jeg tror at det er falsk reklame fra Panasonic, der kommer aldrig nogen opdatering, jeg har i hvert fald aldrig set nogen, selv om jeg har ledt på web og jeg har flere Panasonic ting, så måske er det slut med Panasonic her !!!

Har også to Samsung og det er nok den vej det går :-)