Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134244
IT-Bruger skrev:Hvis man ser bort fra 3D-billedet og går ud fra at et G30 ligger en smule under dette GT30 når det kommer til billedkvalitet, hvad ville da være mest attraktivt at købe: G30 vs. VT20? Prisforskellen er ca. kr. 500.-
Nu har jeg kun set G30 nogle få gange, men umiddelbart vil jeg tro VT20. Hvis design indgår i dit valg, så husk også, at G30 ikke får det samme tynde design som GT30.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134245
Vasen skrev:Er 50hz buggen væk??. Synes ikke rigtigt det fremgår af testen.
Der er meget snak omkring 50 Hz, sortniveau mm. på de amerikanske modeller kontra de europæiske. Desværre også en del misforståelser indblandet.

Specificer gerne hvad du her tænker på, så skal jeg prøve at give et mere fyldestgørende svar.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134246
Senic skrev:Opnåede den så reference/r på enkelte områder ifht. Pioneer ? (ja bortset fra 3D og Internet delen) ? Syntes kun der blev sammenlignet med VT20. Gråtone skalaen, præcise farver .... Kunne godt bruge lidt input der - så vi forhåbentlig snart kunne lukke munden på et par "Pioneer freaks" ?
Intet ondt ment... men hvor er vi ?
Altså som sådan synes jeg stadig Pioneers skærme det en tand bedre på 2D, men der er jo kommet mange faktorer til siden da. Derfor har jeg ikke skiftet ud i reference-awarden. VT30 er jo stadig på vej, så det kan selvfølgelig nå at ændre sig.

Men samtidig synes jeg vi er ret tæt på det. Hvad jeg savner lige nu er bedre sortniveau og mindre dithering. Jeg ved godt at nogen vil mene sortniveau ikke er så vigtigt, når vi er nede i disse niveauer og det er det heller ikke, hvis det er lys i rummet. Ser man derimod Tv i aftentimer, er jeg på ingen måde enig. Sort er efter min mening blandt de vigtigste enkeltparametre til at skabe dybdefornemmelse i billeder. En perfekt sort kan nærmest skabe en snert af tre-dimensionel effekt på et helt almindeligt 2D-billede.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134247
ckn skrev:Jeg undrer mig over "før strømforbruget"? Jeg har da aldrig oplevet at det var lavere, før det blev kalibreret?
Det er faktisk også ganske nyt. Jeg mener kun at have målt det en gang før. Jeg tror det kommer af, at producenterne af plasma-Tv har indført en række tiltag for at leve op til EU-kravene om miljø og strømforbrug.

Derfor er standard-indstillingerne "mildere" end de tidligere har været, simpelthen fordi man definerer gennemsnitsstrømforbruget ud fra den standard der hedder IEC 62087 Ed. 2, der foreskriver, at gennemsnitsforbruget skal måles i skærmens standardindstillinger og uden Eco-mode slået til.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134248
Van skrev:Fin test, undrer mig dog over et par småting. Rasmus skriver at den medfølgende fod ikke kan dreje, på samtlige Panasonic hjemmesider står der at den kan dreje 10 grader til hver side! Og ifølge samme hjemmesider og brugervejledning skulle der ikke være VGA indgang i GT30. En sidste ting Rasmus skriver at når man kalibrerer farverne så dækker menuen hele skærmen, har endnu ikke prøvet på GT30, men på DT30 og VT30, og der forsvinder menuen når der trykkes OK, og kun den bestemte farve som kalibreres fremvises med en blok nederst på skærmen ligesom når der f.eks. reguleres på kontrast eller lysstyrke.
VT30 kan måske drejes, men mit GT30 sidder altså helt fast med to jernpæle op gennem Tv'ets bagside :)

VGA-stik er helt rigtigt. Det findes ikke på GT30 og jeg retter det lige med det samme.

Du har ret mht. kalibreringsmenuen. Når man går ind og vil indstille f.eks. gul, så fjernes menuen og der vises en lille slider i bunden. Så langt så godt. Men når man vil tilbage og indstille grøn skal man en tur forbi hovedmenuen igen og således dækker man kalibreringsområdet for måleren. Det ville have været smart hvis man kunne bruge op og ned-piletasterne til at ændre den lille slider i bunden, når der skulle kalibreres på forskellige farver, men det kan man desværre ikke på GT30. Derfor skal man hele tiden tilbage til hovedmenuen for at hente de forskellige indstillingspunkter frem.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134249
telum skrev:Kanon god anmeldelse!

Hvis ikke du har afleveret TV'et tilbage kunne det være godt med en mindre foto-serie så man kan få en fornemmelse af designet - de billeder der kommer fra producenten ligner stort set computer-grafik :s
Jeg har det stadig. Jeg skal se om jeg kan nå at få taget nogle billeder. :)
Af Steen Bay
#134250
Rasmus Larsen skrev:VT30 kan måske drejes, men mit GT30 sidder altså helt fast med to jernpæle op gennem Tv'ets bagside :)
Du har sikkert ret, men der kan vel godt teoretisk være en drejefunktion nede i foden, på trods af de to jernpæle. VT30 ser ud til at have samme fod som GT30. 8)
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#134252
Hej Rasmus....

Det er også helt okay.... Men jeg sys bare det var noget af en forskel.... Gt30ern har været i jeres hænder omkring 14dage hvor 9serien har været under vejs snart 2 mdr..... så undrede mig bare eller om det var den store fanskare af panasonic skærme som gjorde forskellen hehe

men glæder mig til at læse testen
Af Van
#134253
Der er en kombineret optisk/analog udgang, det kommer an på hvilken adaptor man sætter i lydudgangen på GT30, begge adaptorer medfølger GT30. Der skulle være en drejefunktion i selve foden ifølge brugervejledningen. 10 grader til hver side på 46" og 50", og 15 grader til hver side på 42".
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134254
Steen Bay skrev:
Rasmus Larsen skrev:VT30 kan måske drejes, men mit GT30 sidder altså helt fast med to jernpæle op gennem Tv'ets bagside :)
Du har sikkert ret, men der kan vel godt teoretisk være en drejefunktion nede i foden, på trods af de to jernpæle. VT30 ser ud til at have samme fod som GT30. 8)
Jeg må trække det tilbage jeg har sagt før. Efter jeg har været inde og hive lidt i skærmen har den givet sig og nu drejer den ganske rigtigt til hver side.

Beklager forvirringen herfra. Jeg får rettet i anmeldelsen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134255
Van skrev:Der er en kombineret optisk/analog udgang, det kommer an på hvilken adaptor man sætter i lydudgangen på GT30, begge adaptorer medfølger GT30. Der skulle være en drejefunktion i selve foden ifølge brugervejledningen. 10 grader til hver side på 46" og 50", og 15 grader til hver side på 42".
Van har ret her. Det er muligt via en af de medfølgende adaptere.

Scart-stik skal i øvrigt også tilsluttes via adapter.
Af Maestroelite
#134258
Rasmus Larsen skrev:
Van skrev:Der er en kombineret optisk/analog udgang, det kommer an på hvilken adaptor man sætter i lydudgangen på GT30, begge adaptorer medfølger GT30. Der skulle være en drejefunktion i selve foden ifølge brugervejledningen. 10 grader til hver side på 46" og 50", og 15 grader til hver side på 42".
Van har ret her. Det er muligt via en af de medfølgende adaptere.

Scart-stik skal i øvrigt også tilsluttes via adapter.
Ok det lyder da interessant, ved i (Van eller Rasmus) så om den analoge adapter virker med al lyd fra HD kanaler osv, som der vist har været snakket om ikke virker hvis man f.eks bruger en billig adapter fra optisk til analog.
Af Van
#134263
Det kan jeg desværre ikke svare 100% på da ingen af de TV (GT30, VT30 og DT30) jeg har pillet ved har haft mulighed for tilslutning af antenne. Kan dog ikke se det skulle være et problem. Du kan opleve ved optisk lydudgang at lyden skal sættes til PCM, ellers ikke problemer med HD-kanalers lyd, mig bekendt.
Af TripleD
#134278
Er der ikke mulighed for tilslutnig af antenne? Altså almindelig antenne stik?

Hvad med på G30 eller de ældre 20'ere Pana'er, er der mulighed for tilslutning af antenne stik der?

Ellers ender det jo bare med at jeg må forblive CRT-forbruger :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8