Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#115246
Hej Alle

Jeg kan se at der er mange der allerede har investeret i denne skærm, og jeg overvejer at gøre det samme, jeg har ikke en lys stue, og der kommer ikke til at være sollys i retning af der hvor den skal hænge. Jeg har umiddelbart ikke noget at bruge 3D til, og vil højst sandsynligt ikke engang investere i et par briller til min samlever.
Hvordan kan det være at panasonic 50G20 kommer før denne skærm på anbefalings siden, er den bedre, eller er det udelukkende pga. den lavere pris? :)
Af Saltefanden
#115308
Hvordan ser man hvor lang tid ens tv har kørt? :)
Af Yanomami
#115317
yakken skrev:Panama kører på NTSC-systemet, hvilket et TV herfra ikke vil være kompatibelt med. Opdateringsfrekvensen passer ikke overens på TV-signalerne, så den går ikke. Selv med HD-signaler, så bruges der 30 frames/s i NTSC-landene og 25 frames/s i PAL-landene. Hvis et TV ikke har en NTSC-tuner, så kan den ikke vise signalet korrekt. Du vil godt kunne bruge TV'et til at se BluRay mv. men desværre ikke til at se TV.
Hej
Jeg takker mange gange for det uddybende svar og kan dermed godt udelukke at købe det herhjemme.
Mvh
Af trykkertor
#115322
Saltefanden skrev:Hvordan ser man hvor lang tid ens tv har kørt? :)
Det ser jeg på den listen der hænger på skabet i gangen.
Der skriver jeg ned hver dag de timer tv bliver brug.
Så regner jeg sammen.
I dag runder mit tv 400 timer, og regnes af mig som fuldstændig tilkørt.
Så kan jeg gå i gang med at kalibrere og teste de settings jeg har set på nettet.
Brugeravatar
Af Weissbier
#115403
Jeg har lige bestilt en 63" i dag og håber det bedste. Egentlig ville jeg gerne have bestilt det i Hi-Fi Klubbens netbutik, men næh-nej. Det kunne ikke lade sig gøre. De solgte ikke plasmafjernsyn gennem netbutikken længere, fik jeg at vide. Jeg spurgte ikke nærmere til hvorfor, for jeg syntes bare, at det var fjollet. De vil gerne sælge LCD-fjernsyn via netbutikken, men ikke plasma??? Øh okay, den enes død, den andens brød. Jeg bestilte hos Wupti i stedet for. :o
#118069
Jeg er netop blevet ejer af et PS50C7705, og kunne rigtigt godt tænke mig at indstille ligesom det er blevet kalibreret i den test som er linket til her. Jeg har dog lidt problemer med at indstille disse dele af calibreringen:

Cinema Smooth Off
• R-Offset: 24
• G-Offset: 23
• B-Offset: 27
• R-Gain: 25
• G-Gain: 22
• B-Gain: 31

På mit tv kan jeg godt gå ind i nogle indstillinger af RGB, men her er det så bare indrettet således at man under hver farve kan indstille rød, grøn og blå. På billedet herunder er det rød man kan indstille:
[img]http://img686.imageshack.us/img686/3933/img0410qz.jpg[/img]

Der er altså ikke noget med offset og gain. Jeg fatter hat af det her! Er der nogen der ved hvordan man indstiller RGB som i testen?

Derudover synes jeg heller ikke jeg kan finde cinema smooth. Nogen som kan hjælpe mig med dette?
Af Mysen
#118071
Lad være med at indstille dem. De virker ikke nødvendigvis på dit panel, og det virkede ikke på mit. Prøv i stedet at gå ind under ekspertmønster og vælg mønster 1. Nu kommer en sort/hvid skærm med grånuancer. Du vil nu kunne se om den hvide er ligeså hvid, som den skal være, og du kan selv prøve at regulere det under hvidbalancen, som er det sted, du ikke kunne finde.

Cinema smooth kan du stille på 1. gang du sætter en bluray på.
#118076
Christian Nørgaard skrev:Jeg er netop blevet ejer af et PS50C7705, og kunne rigtigt godt tænke mig at indstille ligesom det er blevet kalibreret i den test som er linket til her. Jeg har dog lidt problemer med at indstille disse dele af calibreringen:

Cinema Smooth Off
• R-Offset: 24
• G-Offset: 23
• B-Offset: 27
• R-Gain: 25
• G-Gain: 22
• B-Gain: 31

På mit tv kan jeg godt gå ind i nogle indstillinger af RGB, men her er det så bare indrettet således at man under hver farve kan indstille rød, grøn og blå. På billedet herunder er det rød man kan indstille:
[img]http://img686.imageshack.us/img686/3933/img0410qz.jpg[/img]

Der er altså ikke noget med offset og gain. Jeg fatter hat af det her! Er der nogen der ved hvordan man indstiller RGB som i testen?

Derudover synes jeg heller ikke jeg kan finde cinema smooth. Nogen som kan hjælpe mig med dette?
Du skal gå ind under punktet Hvidbalance. Der er dér, du finder "håndtagene" til farvebalancen. Dit billede vedrører farverummet, og det er noget andet. Du kan i øvrigt ændre menuens sprog til dansk, hvis det kunne hjælpe.
Af Christian Nørgaard
#118130
Tak for svar begge to.

Jeg fik indstillet mit sprog til dansk og fandt også indtil de rigtige håndtag for RGB.

Jeg prøvede at sætte en bluray på i går, men syntes nu ikke det der cinema smooth kom frem. Hvor finder man det?... Og Mysen, med hensyn til hvidbalancen er der så nogle steder man kan se tips til at kalibrere sit fjernsyn (Uden at have diverse avancerede måleapparater)?
Brugeravatar
Af Weissbier
#118132
Christian Nørgaard skrev:Tak for svar begge to.

Jeg fik indstillet mit sprog til dansk og fandt også indtil de rigtige håndtag for RGB.

Jeg prøvede at sætte en bluray på i går, men syntes nu ikke det der cinema smooth kom frem. Hvor finder man det?... Og Mysen, med hensyn til hvidbalancen er der så nogle steder man kan se tips til at kalibrere sit fjernsyn (Uden at have diverse avancerede måleapparater)?
Velbekomme. Der findes artikler her på sitet, der giver tips til, hvordan man kan indstille et fjernsyn på fri hånd, men når Rasmus nu har gjort sig den umage i sin anmeldelse med anvendelse af kalibreringsudstyr at fremlægge et kvalificeret bud på korrekte indstillinger, så tvivler jeg på - med al respekt naturligvis, at du på fri hånd kan nå frem til indstillinger, der er mere præcise.
Af Jens525
#118135
Hej...
I anmeldelsen er det listet op at man kan stille på [u]HDMI sort niveau[/u]. Men den del er ikke aktiv i menuen hos mig, heller ikke ved HDMI indput. Nogen der kan give en forklaring på dette? :)
Skal også lige høre om det gør nogen forskel at stille på denne del?
Af Mysen
#118277
Jeg ved faktisk ikke, hvordan man kalibrerer uden måleudstyr, men jeg tror jeg på amatørbasis ved, hvad jeg vil kigge efter, når jeg indstiller mit tv.

Ved at bruge Rasmsus' indstillinger kommer man langt hen ad vejen, men der er bare forskel på panelerne, og derfor kan man aldrig bruge præcis samme indstillinger. Jeg så andre kalibreringsindstillinger på dennisthomsen.dk og han har altså ikke de samme indstillinger for at vise det mest korrekte billede. Man kan købe/ downloade en kalibreringsdvd og få vist forskellige mønstre til forskellige ting. PSxxC7705 har nogle mønstre, og man kan bruge disse til mange indstillinger. F.eks. skal man kunne se alle de mørkegrå nuancer OG alle de lysegrå nuancer selv om de blandes sammen med sort og hvid baggrund. Kombineret med en flydende overgang, så har man den fine gamma på ca. 2.2 Den præcise gamma koster en måling, og ikke engang rasmus' indstillinger kan garantere dette.

Desuden kan man ændre farvemætningen inde på Mønster 2

Herefter kan man indstille hvidbalancen. Mønster 1 skal gerne være hvid uden hverken blå eller rød nuance. Jeg har ikke en bjælde forstand på, hvordan man gør, Men jeg tror det er noget med et par briller, der skal købes hjem.
Ved at prøve mig frem fik jeg dog fjernet den rødlige farve og gjort hvid mere hvid.

Jeg henviser lige til dene side her:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1254381196
Brugeravatar
Af MigSelv
#118286
Weissbier skrev:Jeg har lige bestilt en 63" i dag og håber det bedste. Egentlig ville jeg gerne have bestilt det i Hi-Fi Klubbens netbutik, men næh-nej. Det kunne ikke lade sig gøre. De solgte ikke plasmafjernsyn gennem netbutikken længere, fik jeg at vide. Jeg spurgte ikke nærmere til hvorfor, for jeg syntes bare, at det var fjollet. De vil gerne sælge LCD-fjernsyn via netbutikken, men ikke plasma??? Øh okay, den enes død, den andens brød. Jeg bestilte hos Wupti i stedet for. :o
Så undgår man jo også ganske nemt, at modtage "buzzende" plasmaer retur, indenfor de 14 dages returret.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13