Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#102574
Testen af Dell U2311H er nu online. Dells to nye U2311H og U2211H har IPS panel, 1920x1080 opløsning og meget attraktive priser.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1275296312

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Senest rettet af Rasmus Larsen 24. aug 2010, 15:56, rettet i alt 1 gang.
Af noxity
#102584
Din positiv / negativ liste er vidst blevet lavet lidt for hurtigt :)
Brugeravatar
Af C-TEI
#102587
Ja, skulle til at skrive det samme.

Men under negativt står der: Sor tikke så dyb som på S-PVA paneler
Af Brandt
#103811
Den ser jo ret interessant ud. Overvejer om man skulle have 2 stk.

Hvordan vil jeg opleve den ift. min gamle 2001FP hvis begge skærme får data via DVI (ville nok bruge DP på min næste skærm)?

Tænker primært på billedkvalitet og lag i spil. Har læst anmeldelsen, men hvis nogen kan sige noget mere specifikt, ville det være nice. Virker til at der er mange delte meninger om u2311 rundt omkring på nettet
Af Ace
#104842
Jeg har kigget længe på U2311H efter anmeldelsen her på siden, men synes prisen var lige i overkanten til mit budget.

Så ser jeg helt tilfældigt i dag, et reklametillæg til Jyllandsposten fra firmaet Dustin.dk - de kører lige en kampange med U2311H til 1874 kr. mod dells egen pris på 2811,25 kr. Det er jo vanvittigt, hvordan kan de sælge den så billigt, en helt ny model !?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#104851
Dustin er ret billige på Dell skærme. Det har de også tidligere været på nogle af de andre modeller.

Husk dog at Dustin er ekskl. moms priser. Forhandleren til forbrugere er Dustin Home.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#104853
Brandt skrev:Den ser jo ret interessant ud. Overvejer om man skulle have 2 stk.

Hvordan vil jeg opleve den ift. min gamle 2001FP hvis begge skærme får data via DVI (ville nok bruge DP på min næste skærm)?

Tænker primært på billedkvalitet og lag i spil. Har læst anmeldelsen, men hvis nogen kan sige noget mere specifikt, ville det være nice. Virker til at der er mange delte meninger om u2311 rundt omkring på nettet
Den har bestemt forcer over 2001FP, men det er ikke et gigantisk skridt. :)
Du vil også komme til at gå lidt ned i opløsning i højden.
Af fiskee
#108050
Hey, hvis jeg indstiller min u2311h så er skærmen stadig lys så jeg fx på det her billed kan se mere end på min kalibrede crt http://forums.dpreview.com/forums/readf ... angemode=1 på min crt er det helt sort.

Kan jeg bare skrue ned for brightness i mine gfx indstillinger eller skal jeg bruge gamma? lige nu er brightness på 37% og det ser næsten rigtigt ud. (skærm brightness er på 30%)

Virker brightness indstillingen på skærmen kun til backlight?
Af GKN
#116919
Jeg har kigget meget på Dell U2311H og er blevet lidt lun på den!
Det eneste jeg er bekymret for, er kontrast skiftende hvor den kan skifte til lilla tone, men er det kun hvis man ser fra siden af?

Nogen steder skrives det at skærmen har overdrive, som vel netop er til for at eliminere trailing, som der stod den godt kunne lide lidt af, men er den ikke stadig god nok til spil og fps spil?

Mvh Gustav
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#117592
fiskee skrev:Hey, hvis jeg indstiller min u2311h så er skærmen stadig lys så jeg fx på det her billed kan se mere end på min kalibrede crt http://forums.dpreview.com/forums/readf ... angemode=1 på min crt er det helt sort.

Kan jeg bare skrue ned for brightness i mine gfx indstillinger eller skal jeg bruge gamma? lige nu er brightness på 37% og det ser næsten rigtigt ud. (skærm brightness er på 30%)

Virker brightness indstillingen på skærmen kun til backlight?
Billedet ligger der ikke mere. Men jeg går ud fra at du linker til et billede med mørke gråtoner? Du skal jo kunne se alle de forskellige gråtoner. Kan du ikke det på din CRT, er den den der fejler, og ikke Dell skærmen :)

Nej, det anbefales ikke at skrue på indstillingerne i både grafikkort og skærm med mindre du har en kalibrator.

Ja, brightness = backlight på LCD skærme.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#117593
GKN skrev:Jeg har kigget meget på Dell U2311H og er blevet lidt lun på den!
Det eneste jeg er bekymret for, er kontrast skiftende hvor den kan skifte til lilla tone, men er det kun hvis man ser fra siden af?

Nogen steder skrives det at skærmen har overdrive, som vel netop er til for at eliminere trailing, som der stod den godt kunne lide lidt af, men er den ikke stadig god nok til spil og fps spil?

Mvh Gustav
Den lilla tone kan svagt fornemmes, men det virker også som om, at der er forskel skærmene imellem.

Ja, overdrive skal være på en IPS / VA baseret skærm for at den overhovedet kan bruges til spil. Nogen gange overstyrer overdrive dog lidt for intenst og det kan give overdrive trailing. Jeg synes personligt U2311 er fin til spil, men det er klart, at hvis du er ekstremt kritisk og mest spiller Counter-Strike og lignende, så bør du satse på en decideret gamerskærm. :)