Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#89823
Bemærk, at U2711 endnu ikke er tilgængelig på den danske Dell hjemmeside. Den findes på den amerikanske og bliver også tilgængelig på den danske indenfor kort tid.

Vi opdaterer, når U2711 kan købes i Danmark.
Af Kratz
#89979
God test som altid Rasmus :)

Du lyder til at være ret begejstret for denne skærm. Er det kun den høje pris (som endnu ikke kendes?) som forhindrer en topanbefaling?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#90031
IT-Bruger skrev:
Tak for et spændende og længe ventet review om denne skærm. Jeg savner lidt en pris som flere gange blot bliver nævnt som værende højere end prisen for en U2410?
I linket under "Pris og forhandler" finder man heller ikke noget konkret om prisen???
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#90033
Mht pris. U2711 skulle være online på den danske Dell hjemmeside snart. Vi har fået indikeret et dansk prisniveau, men det er dog ikke endeligt.

Ja, prisen tæller ned i vurderingen eller afholder hvert fald U2711 fra at få en award. Som det kan ses på billedet, hvor U2410 står ved siden af, så er U2711 ikke meget større pga. 16:9 formatet (der bruges 16:10 på U2410).

Det er derfor primært opløsningen der er højere. Det er jo i sig selv også en stor force, men prisforskellen er lidt for markant efter min mening. U2711 er dog mindst på højde med U2410 rent bileldmæssigt.
Af jumper
#91428
Man kan få u2711 hos dustin til 6259Kr.

Har lige bestilt en som skal erstatte 2 x dell 2007FP..
Gælder mig :-)
Af Hologram
#91484
Jeg har netop modtaget denne skærm og sidder og leger lidt med den.

Der følger en fabriksaflæsning af den specifikke skærms farveværdier med, og jeg tænkte om I også fik en med da I modtog den til test? Hvis jeg kunne se den bør jeg kunne kalibrere min skærm nogenlunde præcist ved at sammenligne fabriksværdier med jeres kalibreringsresultater.

Noget som overrasker mig lidt er at jeg rimelig tydeligt ser et form for slør over skærmen ved ensartede farver, specielt hvid, lidt ligesom "film grain effect" som man ser i nogle spil. Jeg ved ikke om det måske er pga. paneltypen, da jeg også oplever det på en Samsung 215TW, men ikke på en Macbook Pro.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91487
Sløret relaterer til IPS-teknologien, som har lige netop denne type "grain effekt". Din 215TW har et PVA-panel, som ikke har samme film på.
Af Hologram
#91494
Takker for det hurtige svar. Jeg har prøvet at kigge lidt nærmere på de to skærme, og selvom jeg oplever effekten på begge skærme er den mest tydelig på U2711'eren.
Af jumper
#91888
Sådan.. har nu fået skærmen hjem.
Ser rigtigt godt ud. Men det er rigtigt at det der "grain" er ret tydeligt. Men er til at leve med.

Bør man købe en calibrator til den eller er det mon fint bare at bruge indstillingerne i har anvist i anmeldelsen ?
Af Toranaga
#92539
jumper skrev:Sådan.. har nu fået skærmen hjem.
Ser rigtigt godt ud. Men det er rigtigt at det der "grain" er ret tydeligt. Men er til at leve med.

Bør man købe en calibrator til den eller er det mon fint bare at bruge indstillingerne i har anvist i anmeldelsen ?
Jeg syntes ikke sRGB indstillingen var specielt god på min U2410 og der var en del forskel på før/efter kalibrering. Jeg ville også tro at hvis man køber en sådan skærm, så er det fordi farverne er vigtige og så bør man altid kalibrere ordenligt.
Af Toranaga
#92540
Jeg har egentlig altid troet at det der med dual-link krævede to DVI udgange i brug, men læste så i denne anmeldelse at der gør det ikke.

Jeg har et Radeon HD5770 med to DVI udgange og én display port. Kan man ikke køre U2711 via displayport?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92542
Toranaga skrev:
jumper skrev:Sådan.. har nu fået skærmen hjem.
Ser rigtigt godt ud. Men det er rigtigt at det der "grain" er ret tydeligt. Men er til at leve med.

Bør man købe en calibrator til den eller er det mon fint bare at bruge indstillingerne i har anvist i anmeldelsen ?
Jeg syntes ikke sRGB indstillingen var specielt god på min U2410 og der var en del forskel på før/efter kalibrering. Jeg ville også tro at hvis man køber en sådan skærm, så er det fordi farverne er vigtige og så bør man altid kalibrere ordenligt.
Jeg er for så vidt enig. sRGB profilen er ikke perfekt. Den giver et godt udgangspunkt og er god til lidt mindre krævende opgaver, men arbejder man med grafik og indenfor en branche, hvor præcisionen er vigtig, så er der ikke rigtig nogen vej uden om en kalibrator.
Senest rettet af Rasmus Larsen 3. mar 2010, 11:48, rettet i alt 1 gang.