Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#332499
Tak for god test :-)
Jeg har også erhvervet mig et ATV4K 2021.

Der er dog det problem, at når jeg går ind i DRTV appen, starter lyden allerede i menuen. Altså uden billede, men lyden fra DR1 fx kan man høre. Tilgår man så DR2, kommer både lyden fra DR1 & DR2 ud på samme tid. Så skal jeg lukke appen helt ned, ved at swipe op på remoten, og starte appen igen.
Er der andre der har det problem.?
Brugeravatar
Af Naiera
#332501
Forleden havde jeg to gange lyd fra DR1 på samme tid, lidt forskudt. Det er på den "gamle" 4K'er.
Af kabri
#332504
Det nævnes i testen at xbox controller kan skifte mellem parrede enheder med et tryk på en knap. Jeg kan få den til at skifte til xbox men ikke tilbage igen. Tip? :)
#333490
Tak for en grundig anmeldelse af det nye ATV.

Mit nuværende setup er at jeg til min 5.1 AV-receiver (Pioneer VSX-528) har koblet:
ATV 4K 2017 og
2 styk Samsung BD/HDD-optagere (BDR F8900 + H8900).

AV-receiveren er så koblet på mit TV (LG OLED55CX).

Jeg kan fra ATV ikke overføre video i mere end 1080p, 60 Hz, HDR (da video skal igennem den lidt ældre VSX-528).

Spørgsmålet er så om jeg ved at skifte til en ATV 4K 2021 kan få bedre video?

Jeg håber, at hvis jeg kobler en ny ATV 4K 2021 til eArc porten på mit LG OLED55CX, og så kobler AV-receiveren VSX-528 (og dermed også de to HD/HDD-optagere) til en anden HDMI-port på TV’et – så kunne jeg måske trække video fra ATV i 4K, 60 (måske endda 120 Hz), HDR og evt. Dolby Vision.

Jeg er fint tilfreds med 5.1 lyd – jeg vil helst undgå at skulle købe en nyere AV-receiver eller flere højtalere…

Et andet problem jeg døjer med er, at fjernbetjeningen til BD/HDD-optagerne ikke virker mht. lyd op/ned, mute og tænd/sluk. Håber at dette vil fungere bedre, hvis ATV var koblet direkte på TV’et…
Brugeravatar
Af TBC
#333491
SørenThade skrev: 28. jul 2021, 16:55 Jeg kan fra ATV ikke overføre video i mere end 1080p, 60 Hz, HDR (da video skal igennem den lidt ældre VSX-528).

Spørgsmålet er så om jeg ved at skifte til en ATV 4K 2021 kan få bedre video?
Ikke igennem recieveren, det er den der begrænser til 1080p
SørenThade skrev: 28. jul 2021, 16:55 Jeg håber, at hvis jeg kobler en ny ATV 4K 2021 til eArc porten på mit LG OLED55CX, og så kobler AV-receiveren VSX-528 (og dermed også de to HD/HDD-optagere) til en anden HDMI-port på TV’et – så kunne jeg måske trække video fra ATV i 4K, 60 (måske endda 120 Hz), HDR og evt. Dolby Vision.
Du kan gøre nøjagtigt det samme med dit nuværende ATV 4K og du vil i praksis ikke vinde bedre billede med den nye model. Den nye model udnytter ind til videre primært kun eARC i det nye HDMI 2.1, som har med lyd at gøre, så du på ATV'et f.eks kan udnytte den lyd TV'et kunne have tunet eller have på en anden udgang - ATV'et outputter ikke 120 fps video, som du i øvrigt alligevel heller ikke ville have meget at bruge til mht. video ud over fra PC og konsol alligevel.
#333520
TBC skrev: 28. jul 2021, 18:13
SørenThade skrev: 28. jul 2021, 16:55 Jeg kan fra ATV ikke overføre video i mere end 1080p, 60 Hz, HDR (da video skal igennem den lidt ældre VSX-528).

Spørgsmålet er så om jeg ved at skifte til en ATV 4K 2021 kan få bedre video?
Ikke igennem recieveren, det er den der begrænser til 1080p
SørenThade skrev: 28. jul 2021, 16:55 Jeg håber, at hvis jeg kobler en ny ATV 4K 2021 til eArc porten på mit LG OLED55CX, og så kobler AV-receiveren VSX-528 (og dermed også de to HD/HDD-optagere) til en anden HDMI-port på TV’et – så kunne jeg måske trække video fra ATV i 4K, 60 (måske endda 120 Hz), HDR og evt. Dolby Vision.
Du kan gøre nøjagtigt det samme med dit nuværende ATV 4K og du vil i praksis ikke vinde bedre billede med den nye model. Den nye model udnytter ind til videre primært kun eARC i det nye HDMI 2.1, som har med lyd at gøre, så du på ATV'et f.eks kan udnytte den lyd TV'et kunne have tunet eller have på en anden udgang - ATV'et outputter ikke 120 fps video, som du i øvrigt alligevel heller ikke ville have meget at bruge til mht. video ud over fra PC og konsol alligevel.
Tak for svaret :)

Jeg kan faktisk få 4K video fra min 2017 ATV ved at koble den direkte til TV'et.

Det kan jeg bl.a. bruge, når jeg ser film lejet/købt i Apples videobiks.

Problemet er så, at jeg ikke kan få lyden ud på AV-receiveren... Så det jeg tænkte var at 2021 ATV kunne klare dette vha. eArc funktionen ???
#333703
Søren: Du kan bruge HDMI ARC mellem dit LG TV og receiver. Når Apple TV er tilsluttet til LG TV, så skal du blot på LG TV, fra brugermenuen, vælge at udsende lyden via ARC.

Udfordringen i den opsætning er, at HDMI ARC har begrænsninger, der kan give lavere lydkvalitet eller lydforsinkelse. HDMI eARC ser ikke ud til at være understøttet af din Pioneer receiver.

Uanset hvordan du forbinder tingene vil en Apple TV 4K 2021 ikke ændre på sagen. Dens eARC er ikke til brug sammen med receiver – virker kun med HomePod pt.
#334805
Så lykkedes det alligevel - uden merinvestering!

Jeg har nu koblet mit LG OLED55CX op med 2 HDMI kabler:
1) LG OLED55CX HDMI port 2 (eArc/Arc): Koblet til min lidt ældre Pioneer VSX-528 AV-receiver (det giver lyden med surround sound 5.1),
2) LG OLED55CX HDMI port 1: Koblet til mit ATV 4K 2017 (video signalet).

En lidt spøjs løsning...

Dermed kan jeg nu kører 4K, 60 Hz, Dolby vision fra ATV'et over på fjernsynet, og samtidigt få lyden på på AV-receiveren. Kan bruges ved afspilning af video fra Apples film-biks og fra Youtube :-)
#334824
Godt at høre :)

Det er med HDMI ARC/eARC, at man i dag og fremover kommer til at trække lyd ud af TV-skærme. Tænk på HDMI ARC som en lydudgang på linje med optisk lydudgang. Og HDMI eARC, som udviklingen herefter. Analoge lydudgange som phono er allerede udfaset i moderne TV-skærme, og optisk er på vej til at blive udfaset helt.
Brugeravatar
Af BigZ12
#334945
Bug?
Du skal se en film/episode med Dolby Atmos:
- Starter du med airpods tilkoblet, så får du kun "Flerkanal" (på norsk, vet ikke om det er det samme på dansk)
- Starter du derimot først med receiver/lydplanke med Atmos støtte, og så etter oppstart kobler til Airpods, da får du også Dolby Atmos på Airpods.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7