Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#333615
hej
Svigermor har netop(efter lidt pep talk) udvist initiativ og selv købt et nyt tv og pakket det ud og sat det op.

Indkøb er Samsung 65tu8505(4995,- men jeg vil mene at Sony 65xh9005(5995,- tilbud i Bilka) er et væsentlig bedre tv.

Hun ser kun tv via yousee tv-boks

Er forskellen så stor at jeg skal forsøge at ændre på det?

Kimklarup
#333628
LarsCJ skrev: 3. aug 2021, 14:24
PeterD skrev: 3. aug 2021, 10:49 Ja, svigermor er desværre blevet fanget i sælgernes spind som får provision på at sælge bla. Samsung.

Ulækkert men sandheden.
Er det også din svigermor - siden du ved, hvordan købet/salget er foregået?
:)

Det kunne sikkert være hyggeligt, men vi må se hvad trådstarter finder ud af.
#333638
BrianH skrev: 3. aug 2021, 13:09 Det bedste er at lade være med at blande sig, hvis hun ellers er tilfreds
Medmindre hun har bedt dig vurdere købet, er dette vise ord. Hvis man er tilfreds med et køb, kommer der sjældent noget godt ud af at en anden person føler sig kaldet til at kritisere det.
#333648
kimklarup skrev:Hej
Jeg har spurgt ind til om hun var tilfreds med det nye tv og efter som hun er meget tilfreds og kun ærgrer sig over hun ventede så lang tid med at opgradere lader vi den ligge der, man skal vælge sine kampe :)

kimklarup[/quote

Det er godt.

Så hvis i indstiller det bedst muligt, så bliver hun måske lidt mere tilfreds.

Se kalibrering indstillinger her på siden
#333668
kimklarup skrev: 4. aug 2021, 21:13 hej PeterD
Jeg vil være interesseret i indstilling af kalibrering som du henviser til, men kan ikke rigtig finde den?
Igen ville jeg være forsigtig med at "hjælpe". Jeg lavede engang det nummer med svigerforældrenes nye TV, og de kunne virkelig ikke lide det kalibrerede billede. Så jeg skiftede tilbage til fuld skrald på farverne, lyset og soap opera-effekten, og så var de glade igen.