Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimklarup
#333472
Hej
Hvad skal man se efter hvis tv kun skal være monitor, ingen flowtv kun stream eller via eksv. youseeboks.

65 tommer og 8-12.000kr i budget. Har i dag et Samsung 65q90r i 65. Måske er der ikke noget at hente(billigere) ved at undvære eksv. tunere.

kim nielsen
Brugeravatar
Af TBC
#333473
Måske skal man lige være sikker på om du udelukkende mener til TV brug (Youseeboks og lign) eller du taler om f.eks. PC brug? ...Det vil f.eks. udgøre en stor forskel ifht, HDMI 2.1 som en klar og entydig anbefaling eller ej.
Af Supergris
#333492
Så egentlig er det du søger, et TV blot uden tuner, smart-TV og højttalere?
Normalt når man snakker "monitor", tænker man jo på noget, der bruges i forbindelse med en PC eller lignende, men kort fortalt, findes der ikke sådanne produkter på markedet, med mindre du snakker professionelle løsninger, og her er der ikke penge at spare, så betragt det som et nødvendigt onde...

Hvis du kan finde LG OLED CX65 til en god pris - har lige været nede i 8888 kr., så vil det være mit bud...
Brugeravatar
Af TBC
#333568
Enig - og så ville jeg også helt klart anbefale LG OLED CX65, selv når det ikke er på tilbud til 8888 kr 😮 kan man ofte få det inden for 12.000 kr som den angivne ramme. Det bliver svært, undskyld, umuligt at slå under 12K. Det ligner i øvrigt en monitor som det fremstår som skærm uden synlige højttaler, hvis det betyder noget (er jo trods alt ikke så unormalt i dag). Der er faktisk også flere der benytter netop CX som PC-monitor, mig selv inkl.
Af kimklarup
#333601
Hej
Jeg blev så klogere(ikke muligt da der åbenbart ikke findes et produkt på markedet). Min opfattelse er at hvis der ikke er tuner og lyd burde det være billigere og også et marked for sådan et produkt.
1. Der er vel ingen som køber en kvalitets fladskærm som ikke også
har/køber en ekstern lydkilde og dermed kan lyd undværes.
2. Tror rigtig mange har en tv-boks og dermed kan undvære tuner

kim
Af Beckham
#333604
Er helt sikkert mange entusiaster som har både ekstern lyd og evt. også tv boks. Men tror alligevel at størstedelen at kunderne gerne vil have en samlet pakke.
Af lennon
#333609
kimklarup_ Sådan er det bare ikke. Det er simpelthen billigere for producenterne,at implementere nævnte komponenter i forhold til markedet. Husker samme tema ofte blev vendt den gang 3D var en del af pakken - og hvor man heller ikke kunne få en lidt billigere topmodel uden 3D.
Personligt så jeg gerne at man også undlod både smartTV delen og remoten ( - da man kunne få Logitech),hvis det decimerede prisen .