Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af heimer73
#333000
Ok først lidt generel info ... TV'et skal bruges til film og serier både blueray og streamet.
Der bliver ikke set sport og ikke gamet på det, så det er ikke vigtigt.

Placeringen er stuen og der er persienner men der er jo stadig "lyst".

Har kigget på Sony A90J i 65" men bliver så lidt i tvivl omkring både det med Burn in(har aldrig haft plasma/oled før), samt det med at jeg jo kan få andre "gode" alternativer i 75" til ca samme penge.

Alternativer jeg har kigget på er Sony X95J og Samsung QN95A i 75" ..... nu har jeg fuldstændigt stirret mig blind på de muligheder, og kunne godt bruge lidt input.

Jeg har jo som nævnt aldrig har OLED før så jeg lider måske ikke helt så meget af "Once you go black you never go back" :D for jeg ved jo ikke hvad jeg går glip af.

Så bør jeg tage OLED springet eller er forskellen efterhånden så lille at det bare er at hoppe på en af de 75"???

Takker
Af Supergris
#333002
Det afhænger meget af den afstand du sidder fra dit TV; der findes ikke et enkelt svar, og det er meget individuelt, hvad man foretrækker, så det er begrænset hvor meget hjælp, du kan få fra andre...

Personligt ville jeg nok vælge 65" OLED, hvis jeg sad 3 meter eller derunder fra TVet, og hoppe på et godt 75" LED, hvis afstanden var større, men det er bare mig...

EDIT:
Jeg kan se, du kigger på helt nye modeller, der ikke er de bedste valg, hvis man går efter "best buy".
Budgettet rækker til et 77" OLED, så hvorfor ikke i stedet hoppe på et LG CX i 77" , få 2 tommer mere og samtidig spare en god slat moneter:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all
Senest rettet af Supergris 8. jul 2021, 19:16, rettet i alt 6 gange.
Af jkn789
#333013
Jeg havde et Panasonic ZT60 plasma tv som er kåret til verdens bedste plasma tv af mange og er først skiftet til oled i år og sikke en forbedring, det er Ca 30 % bedre og sort er bare sort plus masser af lys og ingen problemer med at se tv i høj solskin og når du ikke gamer eller har tv2news kørende hele dagen er der ingen problemer med burn in.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#333019
Min anbefaling vil være OLED. Du kan efterhånden få store OLED TV til noget, der ligner menneskepriser. 77" OLED til lidt under 20.000 kroner: https://www.pricerunner.dk/pl/2-5169927 ... ign-Priser

Skal 75" Sony X95J og 75" Samsung QN95A komme i spil ift. 77" OLED, så synes jeg, at de skal være væsentligt billigere – måske omkring 12-15.000 kroner.