Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#332811
Hej.

Jeg har lige bestilt et 32" The Frame, QE32LS03TAU til Kr 2.999,00,- hos Elgiganten.

Efterfølgende så jeg de havde stort set det samme TV til salg, bare til Kr. 3.790,00,- Det hedder QE32LS03TCUXXC.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad forskellen er. Nogen der kan hjælpe?

Jeg kan heller ikke finde QE32LS03TAU på deres side mere, så måske jeg købte det sidste?

På forhånd tak.
#332823
Som jeg lige kan se det er QE32LS03TAU en 2020 model og QE32LS03TCUXXC er 2021 modellen. Hvad der præcist er forskellen på de to har jeg ikke fuldt bud på, men ser ud til 2021 modellen har et fleksibelt fodsystem som jeg ikke mener 2020 modellen har.
Til gengæld ser det ikke ud til at 32" 2021 modellen har fået samme minimering af tykkelsen som de større 2021 The Frame fjernsyn har, men det er rent ud fra visuel vurdering.

https://www.samsung.com/dk/lifestyle-tv ... xxc/#specs
#332826
Jeg mener ikke, at 2021 modellen har lavet 32".
Jeg fandt begge modeller tidligere i dag.
Desuden kom jeg også frem til et andet modelnummer på den første (den jeg har købt, Nr. 1)
Så i stedet for QE32LS03TAU er det QE32LS03TAKXXC.
(Hmm, nu bliver jeg helt i tvivl om det overhovedet er rigtigt det jeg siger, når jeg sidder og skriver dette.
Jeg kan se i min ordrebekræftelse, at der står QE32LS03TAU.)

1: https://www.elgiganten.dk/product/outle ... 03tau-2020
Det er dog en outlet vare, men det er vel lige meget.

2: https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ll-hd-qled

Både Samsung og Elgiganten, kender ikke til forskellen.
Jeg tænker bare, at jeg måske et gået glip af noget.

Nu må vi se. Jeg burde modtage den i løbet af næste uge.
Hvis der ikke er den store forskel, så hvorfor ikke spare de 800 Kr.? :)

Det der betyder noget for mig, er om indmaden i TV'et er det samme. Og især rigtig vigtigt for mig er om den bruger ligeså lidt strøm i "Eco tilstand", som samsung oplyser - 22.5w.

Ser også ud til på billederne, at Nr 1 har noget mindre ramme på..
#332829
Hvorfor er du interesseret i strømforbruget i "Eco-mode"?
Det er alligevel en tilstand, der normalt anbefales at slå fra som noget at det første, hvis du prioriterer billedkvaliteten...

Med sådan et lille TV, er det vel i forvejen ret begrænset, hvor meget strøm det kan forbruge? :)
#332833
Ret ubetydeligt når vi snakker af en skærm i denne størrelse og nyere generation.
Vi snakker om en besparelse på et skud mellem 10 og 20 watt, så med mindre, det er meningen skærmen skal stå tændt i døgndrift, så er det i småtingsafdelingen og selv her, er der ikke tale om nogen strømsluger...
#332839
Det er til min lastbil, så det er vigtigt, det ikke bruger så meget strøm. Lige PT. har jeg et LG, der bruger ca. 14 watt i Eco-Mode. Men jeg er ved at blive sindssyg af LG.. Det er bare ikke mig. Men det er samtidigt også vigtigt, at det har et slank design :) Det kan kun lige være der.

Samsung selv, oplyser et typisk forbrug på 60w, og i Eco tilstand, 22.7w.
Så det er ikke helt ubetydeligt.

Men nok om dette, jeg vil blot hører herinde, om der var nogen der kendte forskellen på de enkelte versioner.

Tak alle, for jeres svar indtil videre.