Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FinnNL
#332387
hej, skal have skiftet det gamle Phillips 42" (8404) med noget stører og smartere,
ser tv via en boks fra Waoo og Chromecast. men kan se at stort set alle tv i dag har Apple play, det er vel ligeså godt som Chromecast, eller går jeg glip af noget ?
vi har været glade for Phillips, syntes det har været et ok og behageligt billede, ikke så "hårdt" som mange af dem jeg ser i butikkerne. og ambilight har også været dejligt.:-)
jeg er lidt lun på Samsung - flot design og elsker deres fjernbetjening - specielt den i metal, men den er vist forbeholdt enkelte modeller.
dem jeg har kig på er :
QE75Q80T (syntes at de lavere model numre er mindst lige så dyre?)
Sony 75XH909096
Phillips 75PUS7354 (godt nok ikke sort kant - trækker lidt ned)

kom gerne med input til andre modeller - og hvorfor.
vi sidder ca. 3m fra skærmen - men væggen passer perfekt til 75"
regner endvidere med at jeg vil skifte stereoanlægget ud med en sound bar - . da jeg ikke gider at bøvle med at starte den gamle NAD op for at få ordentligt lyd - men ikke så stort budget der - 2-3.000
#332425
Også her, et 65 tommer OLED er perfekt på 3 meters afstand. En soundbar vil nok være en nedgradering af lyden ifht et stereoanlæg/surround, eller lign.
#332449
gdane81 skrev:Også herfra vælg Oled 65 klart bedste valg.
Jeg tror du vil blive skuffet over betragtningsvinklerne på et 75 tommer LED.
Er 75” så meget dårligere end 65” = alt andet lige (tænker på samme model i de to størrelser)


Sent from my iPad using Tapatalk
Af FinnNL
#332450
Supergris skrev:Da afstanden ikke er mere end 3 meter, ville mit valg uden tvivl falde på 65" OLED:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all

Med hensyn til lyd, så er det vel ikke mere besværligt at starte en receiver op, end det er at tænde for en soundbar?
Jeg syntes umiddelbart at 65” ser lidt småt ud i forhold, men er billedet det bedre?

Ang lyd - så regnede jeg med at en soundbar var på automatisk når tv blev tændt, forstærkeren i dag, skal først tændes. - og så vælges tv input før der er lyd, som så også er fin når den føret er der, tænkte mere soundbar som den daglige lyd


Sent from my iPad using Tapatalk
#332458
65” OLED er bare synligt bedre end 75” LCD i prisklassen , og billigste 77” OLED koster ca 20k, hvilket er over budget - men til gengæld billedmæssigt toppen af poppen (!)