Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nauroa
#331772
Jeg er på udkig efter et 55" TV til stuen.
Det skal hovedsageligt bruges til at se sport på flow tv og streame tv-programmer.
Stuen er lys men tv'et står ikke i direkte sol.
Prisen er ikke så vigtig da jeg ikke skifter tv så tit.
Hvad er bedst A90j, C1 eller noget helt tredje?
Af Hanga
#331773
Forskellen mellem de forskellige OLED er ikke voldsom stor, men Sony plejer at have en lille overhånd når det kommer til motion handling og opskallering, hvilket lyder til at være væsentlige parametre for dig (som det vil være for mig). Men som sagt, forskellen er ikke ret stor.

Sony A90J er jo så også en pæn del dyrere end LG C1, men du kan jo så overveje Sony A80J i stedet.

Hvis stuen er meget lys bør du måske overveje LCD.
Af Supergris
#331778
Hvis du er fast besluttet på, det ikke skal være større end 55", så findes der en del LG 55C1 til salg på DBA, da de gjorde brug af en lækket rabatkode, som gjorde, de kunne købe dem til 7500 kr. hos WUPTI.

Mange købte dem for blot at sælge det videre, men mon ikke du kan finde et eksemplar til omkring 8000 kr., som er et godt stykke under, hvad de koster i butikken.
Med den pris, burde valget mellem C1 og Sony A90J være meget nem, med mindre du har et pengetræ stående i haven, og er inkarneret fanboy.

Ingen grund til at vælge LCD, med de kriterier, du oplyser...

EDIT:
Faktisk er der et til salg herinde:

viewtopic.php?f=14&t=52046&view=unread#unread

Mon ikke han kan presses lidt?
Ellers er der jo CX, eller en del lignende tilbud på samme TV på DBA, som måske bor tættere på, hvor du bor...
Af tole
#331784
Der var et C1 som var til salg for 7650 på dba... Det var nok sværere at komme af med end han havde forventet :-)

Det er nok svært at forlange tæt på 10000 når et 65" CX fås til samme pris, også selvom det er sidste nye model.
Af Beckham
#331788
Der er ikke en verden til forskel på de forskellige OLED skærme. Men ja, kommer jo lidt an på hvor meget man går op i det. Nok ikke så meget tvivl om at A90J nok er det ypperste du kan få lige nu. Om man så vil betale for det ekstra man får på motion og lys er jo op til den enkelte.
Af Fever
#331821
Tak for tip’et om second-hand C1. Det sparede mig lige 3k+. :)