Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sickboy
#331687
Jeg var så heldig at få bestilt et LG GX igår til 11999kr i forbindelse med Power TV. Ligenu består mit system af et Pioneer 5090H, B&O Stage Soundbar samt en Nvidia Shield TV. Da mit gamle Pioneer jo ikke har eARC er Shield'en forbundet til den eneste HDMI input på B&O Stage'en som jo så igen er fundet til TV'et.
Mit spørgsmål går simpelthen på, hvilken måde det er bedst at forbinde det på nu, når jeg engang modtager det nye TV.
Skal jeg køre Shield'en via TV'et altså bruge eARC eller forbinde det som det er idag. Hvad er fordele og ulemper ved det ene vs det andet?
Brugeravatar
Af bendix
#331688
Stage i EARC på C9 og shield i TV.

Har du overvejet at købe en Beoremote one til dit setup? Det er en super lækker fjernbetjening som yder godt med Stage. BLa ligger der Radio og apps på selve fjernbetjeningen så man ikke skal hente det frem på tvet først.
Af Sickboy
#331698
bendix skrev: 3. jun 2021, 12:07 Stage i EARC på C9 og shield i TV.

Har du overvejet at købe en Beoremote one til dit setup? Det er en super lækker fjernbetjening som yder godt med Stage. BLa ligger der Radio og apps på selve fjernbetjeningen så man ikke skal hente det frem på tvet først.
Så du anbefaler altså eARC :) Du oplever ikke Lip sync problemer eller lignende?
Og jo jeg har overvejet B&O remoten, men nu vil jeg lige have TV'et først.
Hvad med det link kabel som kan bruges når man har LG samme med Stage? Følger det med TV'et? Synes ikke jeg kan mindes at have set det sammen med min Stage.
Brugeravatar
Af bendix
#331703
Jo jeg havde lip sync problemer med C9 og Stage I starten. Men det er blevet markant bedre og om det er stage eller C9 ved jeg dog ikke.

Der var også en workaround der hjalp, ved at benytte tvets indbyggede højtalere og slå ATMOS fra og til og fra igen. Og så tilslutte Stage igen. Og afslutte med en genstart af tvet (tag strømmen) og genstart Stage.

Kablet et et almindeligt ethernet kabel, det fulgte med Beosound Stage.
Af Sickboy
#331730
Lige et par spørgsmål som trænger sig på mht. opsætning.
Så vidt jeg kan se har TV'et 1 LAN indgang. Hvis jeg nu købte en Beoremote One, kan jeg se der skal tilsluttes et LAN kabel mellem Stage'en og TV'et. Hvad gør man så, hvis man stadig ønsker at køre Wired LAN på TV'et? Vil den evt. få LAN via Stage'en, hvis den er sat op med wired LAN. Den har nemlig 2 LAN porte(1 IN og 1 til TV).
Hvis jeg til at starte med bare vil bruge den remote som følger med TV'er, vil jeg så overhovedet få noget ud af at tilslutte LAN kablet mellem Stage og TV?
Brugeravatar
Af bendix
#331732
Jeg ved ikke omking LAN internet til tvet, om det etherrnet kabel sløjfer det igennem stage og op til tvet for at undgå WIFI.

Så jeg må være dig svar skyldig, også I forhold til om der er gevinst ved at benytte ethernet kablet selvom en Beoremote ikke bliver brugt.

Hvis etherrnet kablet giver LAN til stage er der måske en gevinst men i forhold til samkøring og lyd, er der intet at hente.
Af Sickboy
#331739
bendix skrev: 4. jun 2021, 12:39 Jeg ved ikke omking LAN internet til tvet, om det etherrnet kabel sløjfer det igennem stage og op til tvet for at undgå WIFI.

Så jeg må være dig svar skyldig, også I forhold til om der er gevinst ved at benytte ethernet kablet selvom en Beoremote ikke bliver brugt.

Hvis etherrnet kablet giver LAN til stage er der måske en gevinst men i forhold til samkøring og lyd, er der intet at hente.
Så jeg går ud fra du så kører det hele med WIFI?
Brugeravatar
Af bendix
#331742
Ja det er WIFI på både tv Beosound Stage. Jeg benytter 5ghz og det er meget stabilt og ja, ingen udfordringer.