Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alkapato
#331446
Sad lige og scrollede TV-priser på nogle tyske sider og fandt denne 65" Q700T til 1000 euro. Er det bare mig, eller er det et ret fint tilbud? Biligste pris herhjemme pt. er 12000.

https://www.saturn.de/de/product/_samsu ... 91666.html

Synes dog ikke, at der er så skrevet så meget om dette TV, så ved ikke hvad man kan forvente. Alternativt er der jo et Sony 65" XH90 til 8000 i Hifi Klubben. Men hvis ikke Samsungen er bedre, er der ingen grund til at bøvle med transport fra Tyskland.
Af Supergris
#331452
Vildt, de allerede er nede i de priser!
Introduktionsprisen sidste år var 32.999 kr.. trods det, er det ikke en model, jeg ville overveje; at der skal handles i Tyskland, gør det ikke bedre.

Der er tale om et 8K-TV, som jeg ikke mener, der er nogen grund til at anskaffe, med mindre man er typen, der gerne vil have det sidste nye, som en af de første.
Det er desuden en skrabet model, hvor du kan forvente en billedkvalitet, der ligger under de tilsvarende modeller med et 4K-panel, hvilket man allerede kan få en fornemmelse af, hvis man ser de tal, som Samsung selv opgiver for HDR-ydelsen, som ligger klart under, hvad selv Q80T kan levere.
Lys-outputtet er det halve af, hvad Samsung Q90/95 kan levere, hvilket er grunden til, det ikke bruger mere strøm end disse, som det 4-dobbelte antal pixels ellers lægger op til; desuden har det kun en opdateringsfrekvens på 60 Hz, hvilket jeg ikke mener hører hjemme i denne prisklasse!