Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af smuld
#331368
Ville blot høre om, det virkelig er så meget bedre end sony, når man også tænker på at der er 5000kr forskel. Det er en lys stue det skal stå i, så er lidt bange for genskær. Plus jeg er android fan her, da jeg elsker at de også har dplay. Og det vides ikke hvornår at det kommer til lg endnu.

Ja jeg ved godt at oled er det bedste, men 5000kr. Det er jo stadig en slat penge hehe
Af smuld
#331373
Men er der ikke mere genskær i oled på mørke scener?

Jo men 5000kr mere værd? Hdmi 2.1 er jeg sku lidt ligeglad med, så jeg ikke spiller. Så kan ikke rigtig pt se en ide I det.
Jeg ved også bare samtidig at jeg skal være hurtig ude, hvis det skal være sony. For der er godt nok ikke mange tilbage. Så håber blot at der er nogle tilbage når ens løn kommer. 😂😂😂😂 for ellers bliver det med 100% sikkerhed lg.
Af SoundWave
#331378
Det lyder jo næsten som om at du allerede har bestemt dig. Du kan også se det på en anden måde - du kan få Sony KD-85XH9505 til samme pris som LG OLED77CX.
Af smuld
#331380
Hvis jeg havde pladsen, så havde det skam også været 85" 😂😂😂😂

Nej det har jeg ikke. Men syntes blot at det er så skide svært at retfærdiggør for de 5000kr. For når man ser videoer med de 2 skærme, ser de bare begge godt ud.
Jo der er forskel, ingen tvivl om det.
Jeg er sku en underlig person 😂😂😂 alle andre havde taget lg med det samme, og her sidder jeg og stiller spørgsmål om hvorvidt at det er de 5000kr mere værd 😂😂😂😂
Af SoundWave
#331381
Jeg har 3 stk. 65" skærme i huset, 2 stk. LCD og 1 stk. OLED. Hvis jeg kommer fra ét af mine LCD og ser videre på noget på mit OLED, så bliver jeg altid overrasket over hvor meget bedre billedet er.
Brugeravatar
Af hans123
#331382
Spar du bare de 5 klik og nyd det du køber

Det bedste billede koster altid ekstra. Men priserne på oled er nu meget fornuftige nu.

Og uanset hvad du af oled er du tæt på toppen af hvad der kan købes.
I LCD lejren er det mere svingende. Og du kommer aldrig i nærheden af rigtig. HDR og dyb sort med LCD.

Men derfor kan man sagtens være tilfreds. Og økonomi spiller jo også ind som vigtig parameter.
Af smuld
#331385
Takker for input alle.

Jeg må sku lige komme i tænke boksen.
Kan sku bare være at jeg burde købe lg. Så går jeg ihvertfald ikke helt galt i byen 😂😂😂😂 plus det er lidt tyndere, så kan også lige gøre kæresten lidt gladere på den front 😂😂😂😂😂
Af Supergris
#331396
Godt nok er XH90 ikke nævnt i din tråd, men blot for at give dig lidt mere at tænke over, så vil jeg lige smide et link til Pricerunner, da du jo er i tvivl, når prisen skal tages med i betragtningen, og der er yderligere en del at spare:

https://www.pricerunner.dk/pl/2-5208410 ... ign-Priser

Alle 3 TV er gode køb, hvilket der er det bedste, må være op til den enkelte og deres forhold til penge...
Af claussor
#331408
Jeg har selv lige fået et 75" XH90 og har også et 65" OLED. OLED ER bedre. Der er ikke noget at komme efter. Jeg ville personligt hellere give 20 for et 77" OLED end 15 for et XH95.
Af Supergris
#331411
Hvad så med 10,5 kr. for et 75" XH90?

Er et OLED tæt på dobbelt så godt som et godt LCD?

Folk har forskellige behov og pengepunge; det vigtigste er vel, man køber et TV, der opfylder ens forventninger, hvor man samtidig føler, man har fået god valuta for sine penge...