Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af claussor
#331414
Altså jeg er meget glad for mit. Men jeg retfærdiggør det også ved at "sige" jeg sparer 10k i forhold til et 77" CX. Jeg ved man kan få 65" OLED til 10k, men jeg har et 65" OLED der lider af fejl, så jeg ville sove dårligt om natten hvis jeg smed nye 10k allerede 3 år efter jeg gav 20 for mit gamle., derfor gik jeg op i 75" og gav LED chancen. XH90 er superlækkert med Android TV. Det er sindssygt så godt og smooth det kører. Billedet fejler intet i forhold til mine forventninger. Jeg er måske lidt overrasket over hvor lidt vinkel der skal til, før billedet ændrer sig samtj eg ville ønske det var en anelse bedre til sort, men sådan er det. Man kan se billedet er lidt gråligt i det, når man er vant til OLED. Til gengæld er der knald på lyset og du får 75" til "halv pris". Og igen lad være med at forvente OLED kvalitet - så bliver du glad. Og nej, OLED er ikke dobbelt så godt. Men det er bestemt toppen af poppen. Til gengæld slipper man for bekymringer for burnin og "rødpixel død" og hvad der ellers er som mit gamle er ramt af.
Af lennon
#331415
Humlen er jo lidt,at trådstarter ligesom har kalkuleret med muligheden for OLED merprisen . Og OLED performer altså bare et synligt bedre billede. Og jeg fornemmer ikke at burn-in risikoen, eller andre mulige OLED issues er værre end hvad man risikerer med LCD ( dirty screen,blooming, tordenfluer o.l )