Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#331030
Lige et hurtigt spørgsmål ang Status på DTS HDMA via eARC på LC CX OLED, virker det som det skal, altså ryger DTS MA og DTS X, videre ud genne eARC porten hvis man har forbundet en f.eks en UHD afspiller til en LG CX OLED skærm ?

Mener nemlig at huske at der er / var problemer med dette på 2020 modellerne fra LG, eller måske at de faktisk ikke understøtter DTS HD/X passthrough via eARC ?

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe/ved noget om dette, for et LG CX 77" har ramt en rigtig fornuftig pris så det ville være fedt at få afklaret :)
#331036
LG CX/GX (2020)-modeller understøtter IKKE DTS, hverken internt eller passthrough over eARC, hvilket falder i tråd med hvad Samsung gjorde allerede i 2018, desværre...

Det lader til, fabrikanterne har bestemt, at streaming er fremtiden (og nutiden)...

Her kan du se hvilke modeller, der dumper i disciplinen:

https://www.rtings.com/tv/tests/inputs/ ... assthrough

Personligt har jeg svært ved at forstå, at det ikke er underforstået, at eARC kan "passthroughe" et signal, uanset om enheden understøtter et codec eller ej, da det vel, i ordets bogstaveligste forstand, blot burde dreje sig om at sende et ubehandlet signal videre?
#331046
Mange tak for hjælpen og er helt enig alle formater burde jo virke via eARC passthrough så skal jeg så åbenbart ikke ha et 77" CX OLED, trist, så må vi håbe på at der kommer andre OLED tv modeller på markedet i år som kan leverer en eARC funktion som rent faktisk virker som den skal :)
#331063
Jeg forstår ærlig talt ikke behovet for at kunne passthrough af HD lyd gennem TV fra en afspiller .
Hvorfor ikke bare forbinde afspiller direkte til surroundrecieveren, så er man altid sikret den gode HD lyd of billedet skulle gerne være det samme selvom det går gennem surroundreciever. 😉
#331064
Hvis du har en receiver, der har mere end et par år på benene, vil du rende ind i problemer; derfor!

eArC skulle jo netop være den opgradering, der gjorde, at man ikke skulle være afhængig af hvor i kæden, man tilsluttede sit udstyr, men med svigtende support af codecs, er fidusen nem at overse, hvis man ønsker at bitstreame sin lyd, og ikke har investeret i det allernyeste udstyr...
Senest rettet af Supergris 16. maj 2021, 13:55, rettet i alt 1 gang.
#331067
Ja, havde også det problem engang hvor jeg havde valget mellem en ny Surround reciever eller en halv dyr hdmi splitter . Endte med ny reciever 😉
Men du har ret , ikke alle UHD afspiller har dobbelt Hdmi udgang.