Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330810
Hejsa jeg er ved at kigge efter et nyt fjernsyn til vores unger.

Jeg er enlig på udkig efter et 55" fjernsyn, et 65 kan dog godt være der, men virker måske lidt stor på 2-2½meters afstand
budget er max 12k, gerne laver :)

Meningen er at vi skal have en playstation 5, når engang de kommer til salg igen.
Så jeg mener HDMI 2.1 er et must for at kunne få 4k 120hz op

skal også have bluetooth og eternet adgang. hvilket jeg gætter er standard i dag

Og med mine børn kan et TV sagtens komme til at stå tændt natten over, så er ikke så glad for OLED også selv om burnin risikoen er lav.

Der ud over skal vi bruge streaming services som
Netflix
Disney+
HBO nordic
Youtube
også gerne de her under men ikke nødvendigt
viaplay
TV2play
DRTV

Jeg er dog noget i tvivl om hvad det skal være
Vi har PT et samsung ks7005 hvilket vi er fint glade for, så vores forventninger er nok ikke over i det extreme med billed kvalitet

Det skal sættes op på en væg hvor der er et øst vendt vindue 6 meter fra skærmen, og pt har vi ikke mørklægnings gardine, kun nogle der lukker 65%

jeg har kigget lidt og intil videre fundet
Sony XH90 (55"6000 / 65"8000)
Samsung Q90t (55"9000 / 65"1000)

Men hvad vil i anbefale mig at købe

På forhånd tak Morten
#330819
Morteng skrev: 9. maj 2021, 20:06 jeg har kigget lidt og intil videre fundet
Sony XH90 (55"6000 / 65"8000)
Samsung Q90t (55"9000 / 65"1000)

Men hvad vil i anbefale mig at købe
Ud fra det du skriver, så ville jeg UDEN tvivl snuppe det Samsung Q90t i 65" til 1000 kr., som lader til at være et SUPER tilbud af de helt store! :)

Ellers vil jeg mene et Sony 55" XH90 er et fint bud, som de fleste børn (og voksne) sikkert ville være fuldt tilfredse med.
Alt efter hvordan rummet ellers er indrettet, vil jeg mene 55" vil være fint på den afstand du opgiver, men da det ser ud til budgettet sagtens kan bære det, vil ungerne måske blive gladere for 65"eren, hvis de ønsker en mere "opslugende" fornemmelse, når de spiller.

Sonyen venter vist stadig på et fix, hvis overhovedet det er muligt, vedr. HDMI 2.1, som er blevet lovet, men på trods af dette, vil jeg ikke mene, Samsungen er den ekstra udskrivning værd i betragtning af, hvad det skal bruges til...

Selvom du ikke er meget for at vælge et OLED, pga. brugen med børn osv., så vil jeg nu alligevel anbefale dig et LG 55CX, som er et fantastisk TV, og absolut et af de allerbedste at game på.
Jeg mener ikke, du behøver være nervøs, heller ikke hvis der bliver gamet natten over:

https://www.pricerunner.dk/pl/2-5250572 ... ign-Priser

Dette link vil måske være værd at læse, inden du beslutter dig, da jeg synes, det dækker de fleste spekulationer, der kunne være, når der skal foretages et valg af nyt TV til gaming, der skal fungere bedst muligt med de nye konsoller:

https://www.avforums.com/threads/my-bes ... 1.2316098/

Dette link dækker over en bruger, der skal træffe et valg meget magen til dit, hvor han endte med et LG CX, som han er glad for:

https://www.avforums.com/threads/sony-x ... s.2342797/

Uanset hvilket du ender med, er jeg sikker på, ungerne nok skal blive glade og få sig nogle gode oplevelser, da det alle er gode TV!
#330827
Tak for svaret, jeg må lige have læst dine links igennem, og så lige summe lidt

Det sneg sig vist lige en skrive fejl ind i prisen på den 65" mandler lige et 1 tal. Så 11000

Jeg har du en del år siden haft en plasma, hvor det endte med tydelige burnins
Men tænker da også at det er bedre med oled i dag
#330863
Sony XH90 kan ikke køre 4K @ 120 hz ordentligt. Billedet bliver blurry og det er vist en mangel på den chip de har brugt. De har sendt en firmware update der har hjulpet lidt, men der er stadigvæk mange der er pænt utilfreds med det.
#330924
Morteng skrev: 9. maj 2021, 20:06 Hejsa jeg er ved at kigge efter et nyt fjernsyn til vores unger.

Og med mine børn kan et TV sagtens komme til at stå tændt natten over, så er ikke så glad for OLED også selv om burnin risikoen er lav.
Vil blot fortælle dig at hvis der ikke er billede så kommer der en screensaver frem efter 1 minut på LG OLED og ellers så slukker tvet efter 4 timer hvis fjernbetjeningen ikke har været i brug. Så i den henseende er der ingen risiko for burn in