Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af a.d.b
#330745
Jeg bruger mit Philips 32PFS6855 som pc-skærm og tv. Det er kun to dage gammelt!
Det virker fint i nogle minutter, og så enten fryser det eller går i flimmer. For at få det til at virke igen, skal man blot tænde og slukke for det.
Forinden havde jeg også et Philips tv i samme størrelse. Lige pludseligt var det som om, at skærmen smeltede i gråt, og så døde det. Det var 6 år gammelt og ellers i fin stand.

Jeg er i tvivl om det er pga. ventilatoren fra pc'en eller noget andet, som er begyndt at påvirke fjernsynet. Skærmen er jo ikke magnetisk ligesom i før i tiden eller hvad?

Skærmen og pc'en står nogenlunde langs med hinanden, så ventilatoren har kunne blæse mod skærmen med en distance på ca. 1½ meter.
_________________________________
10. jpg
Billedet om YouTube: Jeg klikkede ind på appen, men brugte den ikke, og så frøs den i gråt.

15.jpg
Det samme skete, da jeg lavede spejlbillede af min telefon. Læg mærke til, at begge sider stadig er sorte.
Vedhæftede filer
20.jpg
20.jpg (2.54 MiB) Vist 2162 gange
15.jpg
15.jpg (1.94 MiB) Vist 2162 gange
10.jpg
10.jpg (3.77 MiB) Vist 2162 gange
5.jpg
5.jpg (2.2 MiB) Vist 2162 gange
#330763
#OrigT-Duck
JA, vi er enige!

#Lennon
Der sker det samme.

#HrJensen
Jeg tror det også … og alligevel er jeg i tvivl.

Lad mig fortælle, hvad jeg har gang i her og nu! Jeg har netop haft fjernsynet kørende i over en time, hvor jeg har streamet TV2Play fra min telefon. Fjernsynet har stået længere væk fra pc’en, selvom jeg ikke længere tror, at det er grunden.
Jeg har gået gik i gang med at streame billeder og film-klip til fjernsynet og det gik også fint, MEN så gik det galt, da jeg streamede et af flimmer-billederne. Jeg var først i tvivl om det bare være billedet, men den var god nok. Det resulterede – som det plejer – at funktionerne ikke virker på fjernbetjeningen ude over sluk-knappen. Efter at Fjensynet bliver startet igen er alt normalt, men på længere sigt er det meget ustabilt. Det kan være, at det bliver stabilt igen om nogen timer ...

En vigtig ting! Jeg chattede med Philips i går akkurat INDEN, at fjernsynet gik i flimmer for første gang, og det var, fordi jeg ikke kunne komme på TV2Play. Det viser sig, at der også er en fejl på en helt ny Linux-baseret firmware opgradering fra april.
#330764
Når skærmen kun er 2 dage gammel, kan det kun gå for langsomt med at få den leveret tilbage. Du har den første uge, hvor du kan kræve et nyt produkt med det samme. Derefter kan forhandleren begynde at spise dig af med reparationer. Så skal du have en skærm som virker resten af weekenden, så ser at få den leveret tilbage.

En software fejl i styresystemet vil ikke kunne lave sådanne streger, da det er et problem ude i panelet, som gør at den laver de striber