Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tole
#330412
Hej

Jeg overvejer at købe denne skærm, men er i tvivl om udbuddet af apps til fjernsynet.

I flatpanels anmeldelse af fjernsynet står der at der ikke er disney+ og HBO. Anmeldelsen er snart et år gammel, så er der nogen som ved om dette sidenhen er kommet til?

Hvad med DRTV eller TV2 play?
Af jkn789
#330414
Der er stadig kun de apps som står i testen, Panasonic smart tv bliver ikke opdateret lige som lg og Samsung heller ikke gør det.
du skal købe et Google tv eller Apple tv for at kunne få de nævnte apps.
Af tole
#330418
Ok, det var da godt nok trist.

Mit snart 5 år gamle LG E6 har alle de nævnte apps.
I starten var der ikke HBO (og muligvis tv2 play og drtv) men det er siden kommet til, så håbede Panasonic måske var kommet efter det.
Af jugglerq
#330420
Jeg har lige købt det & Det har ikke HBO eller TV2 play, Det har Netflix, amazon Prime, Viaplay,
Ikke noget problem da jeg bruger ATV4K, men super billede Fodbold,Tennis & Golf har jeg set indtil nu, det køre bare perfekt.
Af Beckham
#330424
Uanset hvilket smart tv du vælger, så er det dog begrænset hvor lang tid smart tv delen vil blive vedligeholdt. Det er næsten kun Android TV som overordnet bliver opdateret. Så hvis ens primære behov er streaming, så vil jeg klart anbefale en ekstern boks af en art.
Af tole
#330436
Ok, det lader til jeg skal finde et LG, hvis jeg vil have de apps. De nuværende på mit gamle LG fungerer fint og mon ikke de gør det lidt endnu.
Af BrianH
#330441
Jeg har aldrig forstået det der med smart-tv og apps, og hvorfor det er vigtigt...

I mine øjne er det eneste man skal bruge, en kvalitets-skærm + et Apple-Tv
Udover at få den bedste "smart-tv oplevelse" man kan få, slipper man for at have sit notorisk usikre Tv på internettet og hjemme-netværket
Af tole
#330442
Det er da praktisk at have det hele samlet i fjernsynet så man slipper for en ekstra enhed og evt. fjernbetjening.

Jeg er ikke klar over det er usikkert at have tv'et på internettet, det må jeg prøve at Google 🙂
Af OleA
#330524
Jeg har selv HZ1000 og bruger min Shield til alt andet end Netflix og Amazon Prime. Panasonic gider åbenbart ikke bruge tid og kræfter på en bedre app platform.

Selvom det er nemt for os herinde med Shield eller AppleTV er det jo ikke bokse, som hr. og fru. Danmark bruger. De vælger Samsung istedet.

Jeg er selvfølgelig fint tilfreds med at Panasonic bruger kræfterne på at lave bedst mulig billede, men set fra deres synspunkt tror jeg de ville kunne forøge salget væsentligt ved et bedre appunivers. Evt. Skifte til Google som Sony.
Af Globulus
#330526
Panasonic har sikkert deres grunde til at vælge det ene frem for det andet og jeg tvivler på, at hr. og fru Danmarks behov vægter tungt i deres beslutninger.

Shield TV som specifikt produkt er irrelevant når vi taler om streamingbokse. Det hedder primært Amazon Fire TV, Chromecast og Roku på de markeder, der har nogen betydning for producenterne.

Dertil kommer et utal af Android TV-baserede STBs fra TV-udbyderne:
https://sites.google.com/view/droid-tv/pay-tv-provider

Så der er stor sandsynlighed for, at en bruger i et andet land end Danmark har andre muligheder end Firefox, Apple TV og Shield TV for at tilgå de nødvendige apps, hvis de køber et Panasonic TV.

Bortset fra det, så ER Panasonic begyndt at producere TV-apparater med Android TV:
https://www.panasonic.com/dk/consumer/s ... x702e.html

Om det så breder sig til resten af deres sortiment må tiden vise:
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1599730244
Af claussor
#330541
Android betyder noget for mig da jeg ikke bruger Apple. Jeg har bevidst fravalgt Panasonic da de ikke havde Android TV / Google TV. Efter at have prøvet det på mit "middelmådige" XH90 vil jeg ikke have andet. Det kører supersmooth og lækkert. Slår Webos på LG med længder.
Af BrianH
#330591
claussor skrev: 4. maj 2021, 10:52 Android betyder noget for mig da jeg ikke bruger Apple. Jeg har bevidst fravalgt Panasonic da de ikke havde Android TV / Google TV. Efter at have prøvet det på mit "middelmådige" XH90 vil jeg ikke have andet. Det kører supersmooth og lækkert. Slår Webos på LG med længder.


Til gengæld bliver dit tv-brug gemt og analyseret af måske Google, men i hvert fald tv-producenten.
App’s på tv’et tager lige et billede af hvor mange der ser med, og AI registrerer om det er voksne eller børn. Kina er ved at opbygge en global ansigtsdatabase, så de også kan sætte navn og addresse på de mennesker deres devices tager billeder af. Så kan fængsle dem der er lidt for Kina-kritiske, hvis de skulle vove at besøge landet en dag…
Ovs, osv, osv….

Så… lad ikke tilfældige tv med tilfældige app’s komme på internettet