Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330403
Kan se Elgiganten & Power har OLED tv til 7777 / 6999 kr.

Har et Samsung UE46D5005 tv (sekundær tv) som jeg vil opgradere, men også et B6 OLED (kalibreret af tv-kalibrering) i stuen.

Nu er spørgsmålet skal jeg vælge C9 eller HZ1000 som erstatning for Samsung'en

Og om jeg skal skifte B6'eren ud med det nye eller om det er hip som hap?
(Tænker ikke jeg ofrer 1500kr igen på en "rigtig" kalibrering)

Begge Skal bruges til streaming fra et ATV4K - intet andet (måske en enkelt film på UHD/blu-ray skive en sjælden gang)

Hælder mest til Panasonic da den er 800kr billigere :)
#330415
Hvis du ikke vil ofre en kalibrering, så ville jeg gå efter Panasonic som er kendt for at have den mest korrekte indstilling out of the box, det skal stå på billede profil professionel 1 for at give det mest korrekte billede.
#330417
Måske værd at tjekke denne tråd, hvor der også skal træffes en beslutning, der beror på hvilken af de to modeller (sikkert også tilfældet flere andre steder, hvor et evt. nyt TV står på indkøbslisten), der bedst opfylder det aktuelle behov og samtidig opfylder de fleste krav/ønsker:

viewtopic.php?f=2&t=51901&view=unread#unread

Jeg vil ligeledes smide et link til denne tråd hos den anden, da andre muligvis også har brug for et lille puf i den, for dem, rigtige retning...
#330462
Jeg siger stadig LG CX (og som primær), og den har også super fine billedindstillinger.

Både den og de gode pana’er er super gode skærme, og det er vist bare et spørgsmål om småpræferencer, når folk foretrækker det ene frem for det andet.