Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330302
Hej derude.

Nu håber jeg ikke jeg spørger helt dumt. Men jeg har et snart 4-år gammelt LG B7 som jeg gennem tiden har været meget glad for. Det sidste års tid har jeg dog haft nogen mærkelige mørke streger i bunden på nogle farver som jeg tænkte desværre nok var burn-in af en slags. Men siger mærkelig fordi mønstret på ingen måde kunne tilskrives til noget som jeg har det på TVet.

Nu har jeg de sidste to måneders tid begyndt at opleve at store dele af skærmen får et voldsomt mørkt "udslet" hvor det simpelthen ligner nogle pixels er tværet mørkt ud. Vedhæfter billede som i kan se. Jeg har oplevet lignende i starten af TVets levetid men en skærm rens løste problemet. Det gør det stadigvæk men nu sker det næsten på ugentlig basis, hvilket er hamrende irriterende at jeg skal sætte TVet i rensemode i en times tid før jeg kan bruge det.

Nu er TVet jo uden for dets garanti men jeg har tegnet elektronik forsikring til min indbo hos Tryg. Tror i det er noget man kan benytte sin forsikring på igennem der? Synes det ærligt at have betalt 20.000 kr for et TV og så stå med sådan en hovedpine med det. Nogen der har erfaring med det eller er det mig der bare skal tage mig sammen og selv lige tage kontakt til dem?