Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#330061
henrik.yde skrev: 22. apr 2021, 11:54
Brox skrev: 22. apr 2021, 10:49
henrik.yde skrev: 22. apr 2021, 00:27 Der er desværre ikke en hel masse godt at sige om de to TV, overordnet set vil Q70T dog levere det bedste billede. Hvis du har råd til at ofre 2000,- ekstra, så vil dette her fra Sony være en klar vinder:
https://www.hifiklubben.dk/sony-kd65xh9 ... d65xh9505/
Før det TV jeg har nu havde vi en 4000 kroners Sony 49" 4K fætter med Android OS. Den har vi haft som soveværelses tv men bruger den ikke fordi den er MEGA sløv. Vi snakker 2-3 minutter efter opstart før det kan bruges. Jeg synes ellers at Android systemet er lækkert og giver mange muligheder. Men vil ikke risikere igen at stå med et supersløvt tv. Tror du at den du har foreslået er bedre på det område?
Nu oplyser du jo ikke modelnr. på det 49 tommer du har i soveværelset, men ja, det er jo Sonys topmodel det drejer sig om, med flere kræfter, og nyere Android version, så ja, XH9505 vil klart være bedre og hurtigere.
Du behøver ikke bekymre dig om hastigheden på XH9505. Har fået nyt chip og nu kører det meget mere smooth.
Brugeravatar
Af KimKaos
#330062
Hvis mindstekravet er 65" til ca. 8.000,- så har du valget mellem et Samsung Q70T (6.990) Sony XH95 (9.900) eller et Q90T (10.900) og er du heldig så kan du måske finde et Q90T tæt på din max. pris om et par uger
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#330063
Det tv hvor du får allermest valuta for pengene er bestemt Panasonic HX800. Ingen af de andre er dobbelt så gode (med en dobbelt så høj pris). Alle andre forhandlere tager fra kr 8.999 og op for samme tv med samme eller lidt anderledes fod.
Det ligner et kup og du kan med bedre samvittighed udskifte det om nogle år uden samme tab, som hvis du køber et tv til kr 10.000 nu.

Insisterer du på at bruge i omegnen af kr 10.000 så tror jeg der er en god chance for at du finder et Samsung Q90/Q95 i det prisleje indenfor en måneds tid. Sony'en har nogle styrker men ikke på alle parametre. I større sammenligninger vil Q90/Q95 vinde klart på flere parametre, som f.eks. bedre betragtningsvinkler og højere lysstyrke i dagslys. På andre fronter vil Sony'en ikke vinde i samme målestok og derfor vil forskellene være relativt marginale.

Men igen, min anbefaling er at tage Pana'en og anvend det resterende på noget andet og køb tv næste gang til f.eks. kr. 7.000, så har dine næste to tv kun kostet sammenlagt 12.000 mod f.eks. 20.000 O_O
Af Brox
#330196
Jeg vil gerne sige tusinde tak til jer allesammen for alle de gode foreslag. Det er så fedt at man kan få kompetent rådgivning herinde! Thumbs up gutter. Jeg har idag modtaget mit Sony XH9505 som står superflot! Elgiganten havde lovet at levere det idag mellem 8-17, men da fragtmandens mercedes varevogn havde en fejl lykkedes det først fragtmanden at nå frem omkring 20:30.... pga en motorfejl har de kørt 40 kmt. fra Århus til Videbæk hvor jeg bor. (ligger lidt vest for Herning) ...... Hvilken dejlig tur :P Gætter på at fragtmanden i skrivende stund stadigt har en god times kørsel foran sig inden han er hjemme i Århus igen :P Stakkels mand.

Anyways .. endnu engang mange tak for input og god aften til jer.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#330203
Brox skrev: 26. apr 2021, 21:49 Jeg vil gerne sige tusinde tak til jer allesammen for alle de gode foreslag. Det er så fedt at man kan få kompetent rådgivning herinde! Thumbs up gutter. Jeg har idag modtaget mit Sony XH9505 som står superflot!......

Anyways .. endnu engang mange tak for input og god aften til jer.
Ikke et dårligt valg. Under alle omstændigheder et af de bedste non-OLED tv du har fået dig.
Håber det vil tjene dig godt i mange år fremover :)