Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#329971
Hey Flatpanels,

Jeg håber der er en som sidder derude som kan hjælpe mig :)

Kort om sagen: Pludselig ved streaming på min Nvidia Shield kommer der elektrisk forvrængelse over lydsporet. Altså jeg kan fint høre det som der bliver streamet, men lyden er forvrænget med sådan en elektirks filter.

Jeg gik, selvfølgelig, igang med at prøve HDMI kabler, HDMI porte, lydindstillinger men intet hjalp.
Så sendte jeg Shielden ind til RMA, og jeg fik en helt ny og jeg var glad.
Men efter jeg har fået den nye, så sker det samme igen og først der begyndte jeg at google det. Her kan jeg så læse at der er en del som har fejlen, når man sætter en AndroidTV boks på et Android TV.
Har, selvfølgelig, forsøgt alt hvad jeg har fundet frem til, men det kan være at jeg har overset noget.

Derfor vil jeg høre om der er nogen som har oplevet det samme, og fundet en løsning?

OBS: Jeg har købt en Shield fordi min Philips AndroidTV netkort ikke er kraftig nok til at afspille mine rippet 4k HDR film.

Så skyd løs, og på forhånd, mange mange tak for jeres tid :)

Vh Jacob
#329983
Lyder underligt Har ikke problemet her
Hvordan er den koblet til ?? igennem tv eller receiver?
#329986
ok jeg kører igennem receiver
Hvad for et tv??
#329995
Husk at sæt lyd sporet på shield så det passer dit tv feks ac3 ,DD osv
#330032
Gå ind på din film player på din shield ved ikke hvad du bruger og sæt den feks til ac3 lydsporet
#330046
Troede det var nogle af dine egen film der var problemet
#330151
Supergris skrev: 25. apr 2021, 14:24
barslund69 skrev: 21. apr 2021, 16:23 Husk at sæt lyd sporet på shield så det passer dit tv feks ac3 ,DD osv
AC3 og DD (Dolby Digital) er det samme.

Forstår heller ikke, hvad du mener med dit indlæg?
:D Er godt klar over det samme.
Vil bare nævne det da det kan stå forskellige i shield.
Jeg regnede med at der bliv set film via HD og når du så kører igennem shield feks med kodi,plex osv osv vælger man det lydspor ens tv understøtter så som ac3
#330261
jacob.christensen skrev: 21. apr 2021, 11:29 Kort om sagen: Pludselig ved streaming på min Nvidia Shield kommer der elektrisk forvrængelse over lydsporet. Altså jeg kan fint høre det som der bliver streamet, men lyden er forvrænget med sådan en elektirks filter.
Den type lydfejl du beskriver lyder umiddelbart som en fejl i enten encoding eller decoding. Hvis du bitstreamer DTS og/eller Dolby Digital encodes der ikke noget sted og så er det alene decodningen du skal fokusere på - Og den forgår i TV'et i tilfælde af bitstreaming (eller recieveren hvis man benytter en sådan). At du oplever nøjagtigt det samme med to forskellige enheder underbygger yderligere den tanke at det er noget der forgår i samspillet med TV'et.

Siden du alligevel ikke benytter reviever eller surround, så kan du lige så godt sætte Shielden op til udelukkende at outputte PCM. Så flytter du decodningen af lyden ned i Shielden og ville kunne løse problemet såfremt det handler om TV'ets dekodning af bitstreamen fra Shielden

For at tilgå indstillingerne følg stien:
Settings >
Device Preferences >
Display & Sound >
Advanced Sound Settings >
Surround Sound >
Dolby Audio Processing >
Available Formats >
...Vælg "none - never use surround sound" eller benyt "manuel" og så manuelt de specifikke formater fra der viser sig at give dig problemer. Hvis du en dag får reciever med surround, skal du naturligvis huske at slå det til igen.