Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KeWa
#329741
Jeg har købt er 75” Samsung Q95T, hvor jeg har fået tilbud om at tilkøbe Power Care i fire år for 2.000kr.

https://www.power.dk/media/26413/powerc ... t_ipid.pdf

Eftersom det er LED, er jeg selvsagt ikke nervøs for burn in, men jeg kender intet til risici og irritation ved pixelfejl. Og så er jeg nervøs for, om det tunge tv ad åre skal arbejde sig ud af væggen og falde på gulvet.

Køber I tillægsforsikringer? Hvorfor/hvorfor ikke?
#329749
Hej.
Jeg købte en lignende forsikring hos det daværende FONA, for 6 år siden til et af Sony s 4k som var en helt ny teknologi dengang.
Det fortrød jeg i den grad, da skærmens software jævnligt skulle opdateres med fejlbehæftede opdateringer. Fik jeg til sidst brug for forsikringen som på det tidspunkt var overgået til Elgiganten.
Sjældent har jeg oplevet en mere rigid og uduelig service, Det tog en måned og 35 mail korrespondencer med firmaet bag før jeg fik mit tv igen udstyret med nyt Mainboard.
Så mit råd kan kun blive at spare pengene til forsikringen.

Mvh Provinsen
Af KeWa
#329750
Mon kundeservicen er ligeså ringe hos Power?

Grunden til, at jeg kigger på en tillægsforsikring, er i øvrigt, at min C7 OLED pludselig stoppede med at fungere efter 2,5 år. Altså 1/2 år efter garantien udløb. Inden da havde den fået onde og meget synlige burn ins. Mit nyindkøb skulle gerne kunne bruges længere end 2,5 år.
#329753
Du behøver i hvert fald ikke at være bekymret for, om TVet pludselig skulle "arbejde sig ud af væggen og falde på gulvet", med mindre det er noget, du selv ønsker; forudsat du fra start har monteret det forsvarligt!
Af KeWa
#329754
Supergris skrev: 16. apr 2021, 18:05 Du behøver i hvert fald ikke at være bekymret for, om TVet pludselig skulle "arbejde sig ud af væggen og falde på gulvet", med mindre det er noget, du selv ønsker; forudsat du fra start har monteret det forsvarligt!
Det er netop det, jeg er nervøs for, fordi jeg skal hænge tv’et op på en væg bestående af gips of spånplader. Sælger af huset siger dog, at det ikke er noget problem, og han har pt et ældre 40” hængede.
Men et andet bekymringspunkt er, at tv’er åbenbart kan gå itu som lyn fra en klar himmel.
Af KeWa
#329756
Jeg har kun almindelig indbo. Har talt med Codan idag, men konsulenten, jeg talte med, kunne ikke svare på nogen spørgsmål, fx småbenægtede hun, at der overhovedet findes noget, der hedder burn in, selvom det omtales på deres hjemmeside (Codan dækker ikke burn in - hvilket dog er underordnet for mit tv)
#329761
Har Codan ikke noget lignede "udvidet elektronikforsikring" som tillæg til din indbosforsikring. Jeg har en ved TopDK, som koster mig ca. 40 kr/mdr. Min dækker:
  • Funktionsfejl – altså hvis apparatet svigter og ikke kan bruges til sit oprindelige formål
  • Pixelfejl på alle typer fladskærme
  • Pludselige skader – hvis du fx taber apparatet eller taber noget ned på det
  • Skader, som skyldes at apparatet har været udsat for vand, væske eller fugt
Den dækker dog ikke Burn In - har spurgt.
#329766
Du ønsker en forsikring, der skal dække fordi du ikke vil sikre at monteringen er korrekt, eller hvordan skal det forstås? Er det ikke blot at sætte en ekstra større plade på væggen, som får flere skruer og så sætter du TV’et fast på den?

Der er jo intet træk vinkelret på væggen i sådan en skærm. Alle kræfter peger nedad. Gips kan sagtens holde en fladskærm og bruger du de korrekte plugs, så burde en ekstra plade bagved heller ikke være nødvendig.
Af KeWa
#329772
Torben Rasmussen skrev: 16. apr 2021, 23:42 Du ønsker en forsikring, der skal dække fordi du ikke vil sikre at monteringen er korrekt, eller hvordan skal det forstås?
Det er en del af det, ja, men den største del er, at fladskærme øjensynligt pludselig kan stoppe med at fungere. Fra et sekund til det næste. Uden forvarsel. Og åbenbart allerede efter blot 2,5 år.
Dertil kommer evt pixelfejl, som jeg - indrømmet - intet kender til, men siden det nævnes hos både Codan og Power, må det være en ting.
Det er en stor udskrivning for mig at bruge 18.500 kr på er tv inkl ophæng, så planen er, at der ikke skal andre nyindkøb til i mindst fem år.
#330014
Jeg har elektronik forsikring tilknyttet mit indbo via TRYG.
Den dækker hele husstandens elektronik og hvidevarer inkl. Børnenes iPhones til det bliver 5 år gammelt.
Ja der er en selvrisiko på men så skal man ikke skrive stort ud i de 5 år.
Så glem den forsikring fra Mutanten og få en der hjælper hele husstanden.


Sent from my iPad using Tapatalk