Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#329550
Hej FP.

Jeg er ny herinde, og har forsøgt at søge mig frem til lignende problematik, dog kunne jeg ikke finde noget fuldstændig tilsvarende.
Jeg håber I måske kan belyse hvorfor jeg har problemet.

Jeg har et Samsung UE55MU9005 55" Curved tv.

Lige siden min kæreste og jeg købte det for 2-3 år siden ish, har jeg oplevet at der er "slør" i bolden når jeg ser fodbold, eller f.eks. på Go'morgen Danmark, Nyhederne, Aftenshowet, der hakker info bjælken der kører forneden.

Nu er vi flyttet i lejlighed her fra 1.april, og tænkte at opgraderingen fra 15mbit, til 1Gbit, ville mindske det her hakken og slør, da vi streamer alt vores tv fra viaplay.
Men desværre ikke, det er fuldstændig det samme, og det er mest træls når jeg forsøger at nyde fodbold, hvordan man bare kan se at bolden i luften bare "Hakker" afsted....

Så nu er mit spørgsmål, kan jeg gøre noget imod det? Er der en bestemt tv opsætning som kan mindske det, eller er det bare livets lod, med lige nøjagtig dét tv, og når jeg streamer mit content? :-(

Håber I kan hjælpe

Hilsen en frustreret fodboldfan....
#329551
Velkommen til :)

Er det med den indbyggede Viaplay app i TV'et?

Typisk skyldes hakkende billeder enten for lav billedfrekvens (25 billeder per sekund, også kaldet 25fps) fra udbyderes side eller at TV'ets forsøg på at behandle billedet.

Viaplay streamer i 50 billeder per sekund, men jeg er ikke sikker på, at det er tilfældet på Smart TV. Jeg kan huske, at TV 2 Play sagde, at de ikke kunne få 50fps igennem på mange smart TV, hvorfor de streamer 25fps til Smart TV og 50fps på andre platforme.

To løsningsforslag:
- Prøv Viaplay på en enhed som Apple TV, Nvidia Shield, Chromecast.
- Prøv at små 'Motion Plus' fra i billedindstillingerne på Samsung TV'et.