Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#329507
Nu bliver streaming vel ikke helt så godt som kabel-tv, eller?

Det er nok det bedste LCD til prisen, ja.

Konkurrenterne fokuserer vel mere på deres OLED skærme
Af PeterD
#329509
Bilka, Føtex og Wupti har et 65" Panasonic HX800 til 5000 kr, som måske også kunne være en mulighed hvis du ikke er til Tizen.

https://www.foetex.dk/produkter/panason ... ricerunner

Det er dog kantbelyst og sortniveau kunne være bedre men mærkets billed og farver bliver man ikke skuffet over og så er det godt skruet sammen.

Ved dog ikke meget om skærmen sammenlignet med Q65T, men måske er der mere konkurrence end man skulle tro på billedsiden?
#329510
Nu ved jeg ikke hvor i landet hvor du bor, men du kan for 999,- ekstra få et LG CX OLED i 55 tommer. Det er adskillige klasser bedre end det, undskyld middelmådige entry-level TV du har kig på pt. Det Pana TV som Peter foreslår at også bedre end det fra Samsung.
Af Flash_11
#329516
@PeterD

Hold kæft, hvor kan du bare skrive meget i rigtig mange tråde, uden at bidrage med andet end vrøvl og forvirring. Du har jo ingen viden eller erfaring på området, så klap dog i med dine ligegyldige, konstante, ofte ukorrekte og til tider direkte forkerte "råd" og forkerte links.

Du er hverken entusiast eller ekspert og det ville gavne alle, hvis du smed tastaturet i pejsen. Du hjælper ingen med dit fejlagtige bavl.

👉🐵💨
Af PeterD
#329523
@Flash_11

Fair nok. Alle har deres meninger.

Så glæder jeg mig til at se alle haters gode råd i trådene hvor de bedste skærme fra forskellige producenter med underbyggende testresultater fra danske og udenlandske testsider og prissammenligninger fra forskellige butikker vurderes, i stedet for at skrive:
"Mærke XX er bare det bedste for det har jeg haft i 10 år og desuden er jeg også en forhandler"

Jeg glæder allerede.
Af Supergris
#329644
Til orientering, så er der himmelvid forskel på et 55" og et 65", så gå efter den størrelse du ønsker, ellers vil du senere fortryde det.
Afstanden til TVet er afgørende for, om valget med det mindre TV med den bedre billedkvalitet, er at anbefale eller ej.
De fleste vil være tjent med den større skærm, men det vil altid være et subjektivt valg, og har selvfølgelig også stor betydning, hvor stor forskellen er mellem de aktuelle TV.

PeterD, Samsung Q65T er også kantbelyst på samme måde som langt de fleste TV i denne prisklasse, og ikke altid så negativt, som mange gør det til.

Jeg vil pege på Panasonicen som det bedre køb, da det, på trods af de ret beskedne specs., er lykkedes dem at producere et TV med en absolut godkendt billedkvalitet (også godkendt sortniveau), og til en pris under fem tusinde kroner, er det svært at slå til prisen.

Der burde kunne findes råd til en Chromecast eller Google TV, hvis man ønsker Disney+, der ikke tilbydes på det ret beskedne indbyggede smartTV, TVet bliver leveret med...
Af Flash_11
#329648
*DING-DOOONG, DING-DOOONG! *
"GRATIS IS, UNGER!!!"

Ungerne fra hele nabolaget strømmede til, men smilet på deres læber, stivnede, da det gik op for dem, at "ismanden" var en svindler.
Han var blot en lokal sinke, der havde sat "Hjem-is"-stickers på sin brune Ford Mondeo og ringede med en koklokke.
Den brutale virkelighed ramte dem, da de satte tænderne i isene og erfarede, at det blot var frossent kloakvand med et tyndt lag chokolade udover.
Desværre er svindleren ikke stoppet, men huserer i adskillige nabolag og har til tider held med, at få intetanende ofre til, at smage hans hjemmelavede crap.

Betragt dette som en generel advarsel mod selvudnævnte "fagfolk", dobbelttjek alle "råd", du får på nettet og spyt ud og råb op, hvis din is smager af kold mødding på en grangren.
#329652
Jeg kiggede LG CX oled men ente med et Sony XH90 LCD og er fint tilfreds. Ville da sikkertt kunne se forskel hvis de var ved siden af hinanden. Ved at vælge LCD gav jeg kun ca det halve, var os så oppe i 75"/77".