Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikester
#329503
Hej
Har kig på et nyt 65" til stuen. Har nu et 5" og det er simpelthen for småt...
Men med en meget lys stue, hvor den ene side er vinduer fra gulv til loft, så skal jeg se efter Samsung QLED - eller?
Der bruges kun streaming, så det skal ikke være noget vildt, og jeg tænker kr. 10.000 er grænsen.
Faldt så over dette tv: https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... p-1152837/
Men jeg synes ikke jeg kan finde reviews af det.
Er jeg helt off, eller er der andre modeller der anbefales?
Af Mikester
#329518
To gode bud. Har haft tre Sony skærme indtil videre - jeg synes bare de halter gevaldigt med Smart TV delen og deres OS er slet ikke på højde med f.eks. Samsung. Eller er der sket noget nyt her?
Af henrik.yde
#329524
Mikester skrev: 11. apr 2021, 21:51 To gode bud. Har haft tre Sony skærme indtil videre - jeg synes bare de halter gevaldigt med Smart TV delen og deres OS er slet ikke på højde med f.eks. Samsung. Eller er der sket noget nyt her?
Hvis du vægter smartdelen højere end billedkvaliteten, så skal du selvfølgelig bare se væk fra de gode råd der er kommet indtil videre. Det er selvfølgelig helt i orden at gå efter andre præferencer, men vi som er entusiaster og gerne kommer med (gode) råd, søger jo altid efter den bedste billedkvalitet som udgangspunkt, og rådgiver derefter.
Af Beckham
#329527
Hvad er det specifikt som du føler halter ved Sony Smart tv delen? Hvis det er hastigheden, så er der kommet styr på den del i de nyeste modeller.
Brugeravatar
Af bendix
#329554
Med C serien kan du feks benytte en Soundbar fra B&O og deres Beoremote one hvor alle dine apps står som liste visning. Det gør valg af APPS ret simpelt og overskueligt. Ellers er der processor kraft til forskel på B og C serien samt lidt bedre lyd på C serien.

Selve foden på CX syntes jeg også bedre om end BX og så et der laver målinger på niveauet af nits til CX seriens favør.
Af Supergris
#329646
Der er tale om samme panel, men CX er lidt bedre, dog ikke flere tusinde, hvis du spørger mig, og de fleste vil ikke lægge mærke til det i hverdagen.

Man er her oppe i en billedkvalitet, som er tæt på referencen, så der vil, uanset model eller mærke, være tale om relativt små forskelle, hvor det ofte mere vil være prisen, funktioner eller mærkepræference, der vil være afgørende for valget.

Emnet er i øvrigt taget op flere gange, og der findes masser af sider på nettet, hvis du ønsker mere information, men der er tale om små forskelle, som de fleste ikke nørder, ikke vil lægge mærke til.

Ønsker du bedst muligt TV for pengene, så er BX som regel et godt bud, men da priserne bevæger sig, kan det være de aktuelle priser, der er afgørende for, hvilket TV, der er det bedste køb, eller om budgettet kan bære det...