Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#329415
Som overskriften siger, i weekenden køre Elgiganten tilbud på xh80 75” til 8888,- men hifiklubben har xh90 75” til knap 12000,- jeg kommer mest til at bruge det til Streaming tjenster, film og sport og lidt gaming (ps4, måske ps5 ved tror det ikke)
For synes virkelig det er svært O_O

Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvilket et af dem jeg skal vælge og Om jeg skal spare de penge og bruge dem på en soundbar, og købe xh80. Eller smide de ekstra penge og købe xh90 uden soundbar

På forhånd tak 🙏🏼
#329426
Nej jeg har ikke xh90, jeg har xh95..
Mit argument xh90 er.
Bedre billede, 120fps gaming, FALD.
Jeg mener at xh80 er et kantbelyst tv.

Og hvis du tænker på en ps5, så er det xh90 du skal have.. Men nu er det jo dig der selv bestemmer 😀
#329434
Ja, der er temmelig stor forskel på de to TV, det vigtigste er nok at XH80 har IPS panel, og XH90 har VA panel, og rent billedmæssigt vil sidstnævnte være at foretrække, ihvertfald når man sidder midtfor. Derudover har XH90 også såkaldt variabel billedfrekvens, hvorimod XH80 kører med 50 Hz / 60 Hz
https://www.displayspecifications.com/e ... e9bd1287f0
#329435
Efcjay skrev:Nej jeg har ikke xh90, jeg har xh95..
Mit argument xh90 er.
Bedre billede, 120fps gaming, FALD.
Jeg mener at xh80 er et kantbelyst tv.

Og hvis du tænker på en ps5, så er det xh90 du skal have.. Men nu er det jo dig der selv bestemmer 😀
Haha Det er så rigtig nok, :D
Beckham skrev:Det siger jo næsten sig selv at XH90 er et bedre tv. Om man så vil betale det ekstra for at komme op i XH90....det er jo nok en individuel vurdering.
Jeg ved ikke om jeg vil sige det siger sig selv, for nogle ting har de meget de samme ting, 80 bedre vinkel.
henrik.yde skrev:Ja, der er temmelig stor forskel på de to TV, det vigtigste er nok at XH80 har IPS panel, og XH90 har VA panel, og rent billedmæssigt vil sidstnævnte være at foretrække, ihvertfald når man sidder midtfor. Derudover har XH90 også såkaldt variabel billedfrekvens, hvorimod XH80 kører med 50 Hz / 60 Hz
https://www.displayspecifications.com/e ... e9bd1287f0
Jeg er rimelig sikker på når vi er oppe i 75'' så har de begge 2 VA panel O-O
#329444
Jeg har haft XH80 , det blev byttet til et xh90 da jeg godt kunne se om aftenen at det sorte blev mere gråt. Købte også en xbox series x , så ville gerne have hdmi 2.1 som zh90 havde . At de så ikke har aktiveret vrr endnu er en anden sag.