Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#329354
Fik hentet mit nye lækre LG CX65 OLED TV i tirsdags, har derfor kun haft TV´et tændt ganske kort varigt.
Mit setup er således nVidia Shield TV Pro 500GB ->Marantz SR5010 -> LG CX65

Selve beskyttelsesfilmen på skærmen, er ikke pillet af endnu (gør det først når TV’et er kommet op og hænge på væggen.
Mit spørgsmål går på, disse skygger som ses på billedet forneden, er dette normalt?
20210408_112001.jpg
20210408_112001.jpg (2.75 MiB) Vist 1909 gange
TV’et er sat til ISF Dark samt FilmMaker Mode er enabled, ændre jeg f.eks. billede profilen til game så er billedet normalt med det samme, ellers skal jeg ”masserer” billedet ved at køre controlleren (shield) frem/tilbage et par gange før disse skygger forsvinder.

;;)
#329388
royh skrev: 8. apr 2021, 16:21 Fjern beskyttelsfilmen, TVen bør ikke brukes med den på.
Fjerner også denne beskyttelsesfilm, fik TV'et op på væggen igår. Hader bare fedt fingre på skærmen.
mart198i skrev: 8. apr 2021, 20:45 Jeg oplever det samme, men med en Chromecast med Google TV. Men ved ikke om det er normalt.
Hmm tja, det er da spøjst så ::l tænker det så ikke kan være en defekt på TV'et. Må teste med mit Apple TV 4K også, om TV'et gør det samme.
#329399
Det skal ikke være der.
Det har jeg ikke på mine tv et lg c9 og sony xh95 kører også med shield pro godt nok den nye.
Kender 2 venner der også har shield pro den gamle der er ikke noget
#329401
barslund69 skrev: 9. apr 2021, 12:20 Det skal ikke være der.
Det har jeg ikke på mine tv et lg c9 og sony xh95 kører også med shield pro godt nok den nye.
Kender 2 venner der også har shield pro den gamle der er ikke noget
Hmm, efter lidt mere undersøgelse på nettet kunne det se ud til at dette skyldes funktionen logo luminance adjustment som Ikodk også linker i sit svar, hvilket skulle sikre mod burn-in ved logoer etc.
#329412
Silent Sniper skrev: 9. apr 2021, 13:07
barslund69 skrev: 9. apr 2021, 12:20 Det skal ikke være der.
Det har jeg ikke på mine tv et lg c9 og sony xh95 kører også med shield pro godt nok den nye.
Kender 2 venner der også har shield pro den gamle der er ikke noget
Hmm, efter lidt mere undersøgelse på nettet kunne det se ud til at dette skyldes funktionen logo luminance adjustment som Ikodk også linker i sit svar, hvilket skulle sikre mod burn-in ved logoer etc.
Ok Mit LG oled gør det ikke men om det sådan på dit ved jeg ikke