Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RasmusK87
#328936
Hej :)
Jeg er meget fristet af de gode tilbud på LG GX, hvor et 65” pt koster små 16.000 kr.

Men er det muligt at få et vægbeslag, så man kan trække TV’et ud og få vinkel på?

Størstedelen af tiden ønsker jeg, at TV’et skal hænge flat mod vægen, som det er beregnet til. Men når jeg skal se TV’et fra køkkenet, vil det være et plus, hvis jeg kan få noget vinkel på.
#328954
Tak for svaret.
Jeg havde forståelsen af, at “udtræk-funktionen” i det originale beslag ikke var til anvendelse i det daglige. Men blot en praktisk anordning ved montage.

Nogen som har erfaring med at anvende det integrede vægbeslag til daglig?
Af Saaby69
#328986
Har et GX og bruger ikke det integrerede vægbeslag i det daglige, men:
- Det kører ret stramt (kan man måske ændre ved at løsne bolte/møtrikker lidt)
- "låser" når fjernsynet er oppe mod væggen (tror måske det er noget med et par magneter, men har ikke checket)
- beslaget sidder højt på fjernsynet så man skal have fat både for oven og for neden og trække ensartet med begge for at få det ud og vinklet (fjernsynet føles lidt ustabil og processen kan på ingen måde sammenlignes med et "rigtigt beslag" der er bygget til at vinkle fjernsynet)
- mulighed for at man i processen får fjernsynet ud af vinkel, for beslaget er bygget på en måde så fjernsynet kan rotere og bringes i vinkel når det hænger fladt op mod væggen.

Hvis jeg skal være ærlig så var det ikke noget jeg ville udføre dagligt, og slet ikke noget jeg ville sætte konen til at udføre.