Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Garik
#328514
Hej

Jeg har kig på disse skærme (begge i 55").

Pt. er Panaen på tilbud til 6.999 kroner, mens CX6'eren står til 8.500 kroner - hvilket et bør man vælge, hvis prisen er ligegyldig?

ER CX6'eren bare bedre?

Redigeret:
- Bruger udelukkende Apple TV, så har ikke brug for Smart OS
- Bruges udelukkende til tv, serier og film - ingen gaming
- Lyd: Skal være Sonos Beam på sigt
Senest rettet af Garik 19. mar 2021, 13:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#328516
Det er en virkelig skarp pris på Panasonic HZ980. På billeddelen er de to skærme mere ens end forskellige. Samme OLED-panel.

Du skal vælge LG CX for at få HDMI 2.1 delen med (til brug sammen med PlayStation 5 eller Xbox Series X). Panasonic har ikke mange apps. LG har flere, men opdaterer ikke webOS i skærmene efter køb, så apps falder fra med tiden.
Af henrik.yde
#328520
Ja, så vil du sagtens kunne "nøjes" med HZ980. Begge TV er som sagt fremragende TV fra øverste hylde.
Af Garik
#328521
henrik.yde skrev: 19. mar 2021, 14:06 Ja, så vil du sagtens kunne "nøjes" med HZ980. Begge TV er som sagt fremragende TV fra øverste hylde.
Har lige tilføjet Sonos Beam og de krav, jeg har nu.

Hvis nu man tror, man skal have en "Playstation 6" sat til om 5-10 år, når sønnike er gammel nok, så vil man være træt af at mangle hdmi 2.1? Kan ikke helt greje, om den ene ting er 2.500 kroner værd?
Af henrik.yde
#328522
Tja, om 5-10 år har du måske et endnu nyere TV, HZ980 ville jeg løbe med, mens det endnu er muligt til prisen.
Af Supergris
#328580
At betale ekstra for en funktion, man muligvis kan få fordel af 5-10 år i fremtiden, giver ikke meget mening, da TVet højst sandsynligt er enten skiftet eller defekt til den tid...
Af Quasimodo
#329036
Rigtigt godt spørgsmål, det stiller jeg også mig selv. Jeg har nemlig købt et LG CX6 i lørdags, men ikke pakket det ud endnu.
Efter hvad jeg har kunnet “Google” mig til, er det marginaler der skiller dem ad, men C9 tar vist føringen med promiller. Så jeg er noget i vildrede 🤪. Og så skulle det da ikke undre mig, at Pana 1000 igen kom på tilbud, når jeg endelig bestemmer mig.
Af sokken
#329041
Quasimodo skrev: 30. mar 2021, 19:04 Rigtigt godt spørgsmål, det stiller jeg også mig selv. Jeg har nemlig købt et LG CX6 i lørdags, men ikke pakket det ud endnu.
Efter hvad jeg har kunnet “Google” mig til, er det marginaler der skiller dem ad, men C9 tar vist føringen med promiller. Så jeg er noget i vildrede 🤪. Og så skulle det da ikke undre mig, at Pana 1000 igen kom på tilbud, når jeg endelig bestemmer mig.
Har du haft et nyt tv siden lørdag uden at du har pakket den ud! 😊
Det har jeg ikke kunnet gøre 😊