Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#329052
Quasimodo skrev: 30. mar 2021, 19:04 Efter hvad jeg har kunnet “Google” mig til, er det marginaler der skiller dem ad, men C9 tar vist føringen med promiller. Så jeg er noget i vildrede 🤪. Og så skulle det da ikke undre mig, at Pana 1000 igen kom på tilbud, når jeg endelig bestemmer mig.
Hvis du tænker på HDMI 2.1 delen i C9, så er det desværre noget sludder, hvad der fremgår rundt omkring, særligt på YouTube.

C9 bruger en tidlig udgave, hvor HDMI 2.1 tages ind ved at skille båndbredden i 4x HDMI 2.0, og samles igen senere. Derfor tager den imod 48 Gbps signaler. Skærmen er dog ikke et 12-bit system, så det er blot en teknisk kuriositet som følge af den lidt hjemmebryggede løsning. Omvendt er det heller ikke nogen ulempe. Så man skal ikke til/fravælge hhv. C9 og CX på den baggrund.

Lidt læsestof: (Mis)understanding HDMI 2.1
Af Quasimodo
#329059
@Rasmus Larsen

Men efter din bedste vurdering, hvad vil så være det bedste køb til samme pris? Jeg har de sidste 3 årtier været Panasonic fan, men efter min oplevelse med et 2 1/2 år "gammelt" tv der pludselig døde, er jeg parat til at prøve noget andet.
Det siges jo at Panasonic leverer de mest naturlige farver, men det er vel et spørgsmål om indstillinger.

Mvh. Troels
Af Quasimodo
#329063
@Rasmus

Det jeg mente var nu, hvilken man skulle vælge af Panasonic HZ980 eller LG CX ;) Hvis jeg nu bestemte mig for at blive i Panasonic-lejren.