Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#327961
Jeg havde virkelig tænkt mig at købe et af de nye NEO QLED mini LED TV fra Samsung. Det lød som det perfekte tv til mig.

Specielt Samsung QN85A 55 tommer ville passe perfekt ind.

Men så har jeg lige set nogle test af TVet på youtube. Og det var desværre en kæmpe skuffelse. I hvert fald hvis det som vises er korrekt. Blooming er helt crazy på dette tv :((



Jeg håber virkelig at Flatpanels laver en test af dette TV og så håber jeg meget at det ikke forholder sig ligeså grotesk ringe som vist i det klip jeg henviser til.
#327971
Ja, netop, det var også min første tanke. Tænker at det måske bare er endnu et af Samsungs markedsførings-tricks. Men det bliver da spændende at læse testen, om de endelig er kommet tilbage på rette spor. Siden 2018/2019 er det jo nærmest kun gået tilbage for Samsung mht billedkvalitet. Man skal (desværre) helt op i de dyre modeller for at få noget der er godt.
#327974
Havde bare forventet så meget mere af dette TV.
Og det har desværre kun omkring 576 zoner på en 55 tommer.
Men nu havde de snakket om, hvor meget bedre dette TV ville være med mini LED.
But that was just talk :(

Bliver spændende at se hvad Flatpanels kommer frem til :)
#328001
Det kan ikke siges nok:

PAS NU PÅ Samsung's reklameord.

Ja. De laver glimrende skærme og Ja man får ( også her) meget for pengene når de er på tilbud, men Neo, QLED, SUHD osv. forvirrer ofte mere end det gavner forbrugeren.

Klip på YouTube er glimrende men også det kan man betale sig fra.

Håber du køber det bedste tv hvor du får mest for pengene.
#328004
henrik.yde skrev: 8. mar 2021, 13:00 Jeg synes at billederne fra Youtube klippet taler for sig selv, med mindre selvfølgelig at der er blevet manipuleret med dem, hvilket jeg tvivler på.
Han behøver ikke manipulere med optagelsen, han tilretter bare fjernsynets settings til at overeksponere bloomingen, potentielt også med kameraets indstillinger. Han har lavet lignende videoer på flere fjensyn gennem tiderne. Men lad os se når Flatpanels laver deres review, om de finder samme blooming udfordring. Jeg venter personligt på reviews fra mere troværdige kilder før jeg fælder dom.
#328005
elcom skrev: 8. mar 2021, 18:24
henrik.yde skrev: 8. mar 2021, 13:00 Jeg synes at billederne fra Youtube klippet taler for sig selv, med mindre selvfølgelig at der er blevet manipuleret med dem, hvilket jeg tvivler på.
Han behøver ikke manipulere med optagelsen, han tilretter bare fjernsynets settings til at overeksponere bloomingen, potentielt også med kameraets indstillinger. Han har lavet lignende videoer på flere fjensyn gennem tiderne. Men lad os se når Flatpanels laver deres review, om de finder samme blooming udfordring. Jeg venter personligt på reviews fra mere troværdige kilder før jeg fælder dom.
Hvis det er tilfældet, så er der jo sådan set også manipuleret med virkeligheden. Men jeg venter da også spændt på at FP får testet TVet.
#328014
Jeg vil normalt også tage Quantum TV's "anmeldelser" med et par skefulde salt, men jeg så lige en mini-anmeldelse af QN90A, som synes at bekræfte problemet:


Hans omtale af blooming og DSE starter ved 9m29s:


I kommentarsporet finder man nogle stykker, som har købt QN85A eller QN90A og ligeledes er blevet skuffede over de nye QNED-modeller.
#328017
Ja, jeg har mere tiltro til B the installer end Quantum. Han er i hvert fald mindre sensations præget og virker som regel objektiv.
Jeg ved dog ikke hvor meget han går op i kalibrering, eller om han arbejder ud fra presets. Det sidste kan af og til give forfærdelige billeder.
De første skriftlige reviews jeg har set, har ikke nævnt lignende voldsomme udfordringer, men de plejer også at være fra cherry picked review modeller. DSE udfordringer blev dog nævnt i den ene.
Virker dog vildt hvis Samsung vælger at gå på markedet med deres første mini LED og de viser sig at have lige så stor eller værre blooming end 2020 4K modellerne. Noget mini LED netop skulle forbedre.
Rtings havde vist fået købt en QN85A, så de har nok også et review oppe snart.
#328021
Jeg er ikke Samsung fan og skal ikke have Samsung, men oled.
jeg faldt over denne anmeldelse fra what hifi, men jeg ved ikke hvor grundige de er med deres test.
men ville bare dele den hvis nogen kan bruge det til noget.
https://www.whathifi.com/reviews/samsung-qe65qn95a