Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af martin.borch
#327913
Kære kloge mennesker

Jeg har i dag erhvervet et kalibreret LG CX 65 OLED i Power. Det er virkelig et godt tv so far.

Men jeg har et par tilslutningsproblemer en af jer muligvis kan klare så let som ingenting

1. Jeg har forbundet tv med antenne stik. Når jeg indlæser kanaler efterlyser den på 95 % af kanalerne et CI modul. (jeg har kørt fejlfinding med Yousee kundeservice, og netværks id mv. er korrekt) Jeg har et kort og kan lokalisere CI modul indgangen bagpå tv’et. Der var ikke en kortholder med i papkassen. Skal jeg ud og købe en kortholder til mit yousee kort? Hvilken? Hvordan kan jeg ellers se mine tv kanaler i bedst mulig kvalitet?

2. Jeg har en bluesound soundbar forbundet med optisk kabel. Når jeg i tv’ets indstillinger vælger optisk lyd, kommer der ikke lyd fra soundbar? Hvilke indstillinger i tv’et overser jeg? Alt har været genstartet

3. Jeg har et discovery plus abonnement. Der findes imidlertid ikke en app fra discovery plus i LG Content store. Jeg ejer pt. ikke en boks ala Apple Tv, så har jeg andre muligheder for at se discovery end ved at logge på i et browser vindue?

4. Når jeg vil sende indhold fra iPhone til LG CX via airplay, melder iPhone at tv er utilgængeligt, hvad kan det skyldes? (dette også som et forsøg på at løse problem 3, hvor jeg ville betjene discovery plus app på iPhone og sende signalet til tv.)

Mange tak for jeres hjælp og vejledning. Det er på baggrund af dette jeg endte med LG CX 65 OLED
Af henrik.yde
#327920
1. Du skal ha fat i en Yousee kortlæser, det er IKKE noget der automatisk følger med TVet.
2. Nu oplyser du ikke hvilken Bluesound soundbar du har, men den bedste tilslutning er altid HDMI.
3. Det ser ud til at der arbejdes på en App til LG TV, men indtil videre er det kun Apple TV, Android TV, og Tizen (Samsung) der har det. Det er derfor altid en god ide at tjekke muligheden for div. Apps, inden man køber nyt TV. PT er det Android TV der har flest App til rådighed. Sony og Philips er iøvrigt med Android.
4. Jeg kender ikke så meget til Apples produkter, udover at de selvfølgelig skal være på samme netværk som TV, for at kunne caste.