Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af biker104
#327672
SPV1977 skrev: 28. feb 2021, 20:48 Fair nok - men hvis det er budgettet, så kan jeg kun tilslutte mig, at det er noget af det bedste, du kan få. I øvrigt har det / skulle det få fuld HDMI 2.1, hvis du nu på et tidspunkt får lyst til en PS5 ...
De havde ellers lg cx55oled til 8888 i starten af ugen. Men nåede ikke at få et. Var ellers villig til at sprænge budgettet for det. Men desværre er det lige steget til 9999.
Af biker104
#327674
SPV1977 skrev: 28. feb 2021, 20:48 Fair nok - men hvis det er budgettet, så kan jeg kun tilslutte mig, at det er noget af det bedste, du kan få. I øvrigt har det / skulle det få fuld HDMI 2.1, hvis du nu på et tidspunkt får lyst til en PS5 ...
Kan se de har et lg bx oled til 8888... Hvad er forskellen på et bx og cx.? Og et det 2000 kr mere værd en det Sony der kommer på bud imorgen?
Af SPV1977
#327678
I år er CX vist blevet volumen-modellen, det er i hvert fald den, der typisk er på tilbud. Sidste år var det B9 og forskellen mellem de to er vist primært en lidt bedre billedprocesser i CX, men der er næppe store forskelle. Alle OLED paneler fra alle producenter er ens, fordi det er LG, der producerer dem, så det er alene teknikken "omkring", der adskiller dem. Du kan konsultere den hér tråd om forskellen på BX og CX:

viewtopic.php?f=2&t=51472&view=unread#unread

Ift. om det er merprisen værd, så ja, det vil jeg mene. Men det kan kun du afgøre. En anden mulighed er jo at vente og se tiden an i nogle uger. Der kommer sikkert andre gode tilbud.
Af Supergris
#327698
PeterD skrev: 26. feb 2021, 23:15 Svaret er ganske let:

Sony LCD eller OLED.

Alle tv bliver bedre hvis du indstiller tv'et bedst muligt.
Selvom der stadig er nogle, der hævder, Sony er bedst til bevægelse, så mener jeg nu efterhånden, forskellen til andre mærker er svær at få øje på, hvor valget af selve modellen er mere afgørende...

Den med et TV bliver bedre, hvis man indstiller det bedst muligt, den tror jeg nu heller ikke på, med mindre du tænker på billedkvaliteten, hvor det er ganske afgørende, man gør lidt hjemmearbejde, ved at finde den bedst egnede billedprofil, og bruger lidt tid på at fintune den, hvilket flertallet af familien Danmark desværre stadig ikke gør, på trods af, de gerne vil ofre penge på et godt TV...
Af biker104
#329485
Hej igen.
Jeg valgte at købe et lg cx 55 oled på bud til 8444. Det har jeg ikke fortrudt. For filen et super skarpt billede og flotte naturlige farver. Og sport står knivskarpt. Selv min gamle plasma Panasonic vt60 må give op over for lg cx i den disciplin. De største anbefalinger herfra. Og tak for hjælpen.