Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#327445
Skal have nyt 55" tv, men WAF krav er hvid! (kan vist gå med grå kant)
Stort set umuligt at finde noget i hvidt og de fleste i grå har så sort fod.
Ville egentlig helst have OLED, men fodhøjden på dem alle, er simpelthen for lav til at have min Sonos Beam foran.......(har dog set at Sony KD-55A85 vist kan vende fødderne og så passer den næsten).
Så er der Samsung QE55Q80T (eller Q90T) eller Sony 55XH9005, men selv om de begge har metal ramme, har de alligevel meget sort og begge sorte fødder!!
Kom til at vise hende billeder af LG 55C7v i hvid og hun var som nyforelsket igen, indtil jeg måtte fortælle at det ikke kan findes mere.
Nogen ideer til løsninger?
#327447
Hmmm måske har jeg selv svaret.....Sony KD-55A85.
Hvis man sætter fødderne i oprejst position, skulle der være 7,2cm frihøjde (Sonos Beam er 6,9cm).
Så må jeg bare overtale konen til at den er pæn nok og vente til den kommer på tilbud.
Havde foreslået at hænge det op på væggen, men det blev også skudt ned.
#327449
Du kan fortælle din hustru at et tv kommer til at syne mindre ved at blive hængt op på væggen og så får hun også plads til mere nips og pynt på reolen når du har hængt tv på væggen.
#327453
jkn789 skrev: 23. feb 2021, 13:55 Du kan fortælle din hustru at et tv kommer til at syne mindre ved at blive hængt op på væggen og så får hun også plads til mere nips og pynt på reolen når du har hængt tv på væggen.
Been there done that! :s
Men egentlig utroligt at ingen laver tv, med hvid ramme/fødder?
og LG der ikke laver tv, med plads til soundbar...?
Overvejede også Samsung Q67R, da den er ret så "sølv" i rammen, men så kom kvalitetskravene ind der og satte Q80T eller XH9005, som min. krav.
#327468
Syntes også det er dybt underligt at de store producenter i det mindste ikke bare har én model i farven hvid i de gængse størrelser 22"-32"-43"-55"-65".

...og Ja, der er nok købere til hvide skærme.

De har, stort set, skudt sig selv i foden de sidste 20 år..

Men en tynd ramme om en OLED skærm går vel an når det ikke kan være anderledes?

Eller...skal man have fat i en lakerer, a la..?

https://erling-larsen.dk/sproejtelakering/

::l
#327486
du kunne jo også vente, evt. hive det gamle ud--så kommer der vel et tidspunkt, hvor hun er moden til at se tv igen ( jeg går her ud fra, at jeres nuværende skærm er sort, når den er slukket ). Er det lige meget med billedet ?
#327490
Vores nuværende LG 55UH664V har (som alle andre) sort skærm, men grå kant, mod seeren og hvid side/bagside/fod.
Hun har faktisk sagt at udseende kan være det afgørende.
Med hensyn til teknik og kvalitet. Det er jo der jeg kommer ind.
#327496
Sjovt som WAF kan variere fra model til model. Min ville på ingen måde acceptere ikke at vægmontere en fladskærm. En stående fladskærm syner af meget mere.

Moderne skærme har jo nærmest ingen kant alligevel - så jeg forstår slet ikke problematikken.

Men der er så meget mænd ikke forstår.
#327499
eneste WAF hos mig er at DR1 er på knap 1 og TV2 er på knap 2

eneste årsag til vi stadig har flow TV.. Men det er vel billigt når man ellers har frit valg på alle hylder.

valgte jeg med hvid ramme ville kommentaren nok være " det ser da mærkeligt ud "