Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af henrik.hansen1
#327422
Hej.. mit ældre Panasonic, står til udskiftning
I disse tider kan man jo ikke, komme ud og sammenligne de forskellige tv, så mit spørgsmål til jer er... Hvilket Tv ville i gå efter og evt. hvorfor ? Buget 8000kr dog max 10.000 hvis det usandsynlige tilbud et der.
mange tak Henrik
Af OleA
#327425
Du har ikke skrevet noget om størrelse. Men LG CX koster 10.000 for 55 tommer. Muligheden for at det kan fås billigere i løbet af den næste måned er til stede, da der kommer nye 2021 modeller.
Af jkn789
#327426
Power har mandags tilbud på Panasonic HZ1000 i 55 tommer til under 9000, det kunne være et bud når du har Panasonic i forvejen.
men tilbuddet gælder kun i dag.
Af PeterD
#327431
henrik.hansen1 skrev: 22. feb 2021, 18:19 Nå købte det Panasonic ved Power.
Endnu engang tak for hjælpen 👍🏻
Spændende.

Du skal være velkommen til at berette om dine erfaringer når tv'et har kørt i 2-3 uger.

Er du tilfreds med købet? Både til bluray og stream etc.

Hvad er den største opgradering ift. dit nuværende?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af henrik.hansen1
#327434
Jeg sidder ca 3,5 m fra mit tv.
Mit gamle Panasonic er ca 4 år gammelt og et LCD.
Jeg skal primært se film. Stream og lidt Blu-ray. Ang Blu-ray så bruger jeg en ps3. Jeg ved faktisk ikke om den kører 4K ?
Jeg skal nok melde tilbage og fortælle om min tilfredsstillelse med tv’et
Af jkn789
#327437
Flatpanels har en test af HZ1000 her https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 9439721som du kan kigge på og få nogle fif til de bedste indstillinger.
Din ps 3 afspiller kun almindelig bluray men du vil opleve en kvalitetsforbedring pga af den nye skærm.
Panasonic er kendt for at have nogle rigtig gode og korrekte farveindstillinger hvis du følger de råd som flatpanels har i deres test.
Hvis du vil have de sidste 5 % ud af skærmen skal du have lavet en professionel kalibrering.
Pøj pøj med den nye skærm.
Brugeravatar
Af henrik.hansen1
#327440
Hej jkn. Mange tak for info og link. Lige et spørgsmål. Vil Ps4 give den ønskede billedkvalitet ? Eller er der en Blu-ray afspiller
der kan anbefales ?
😉
Henrik
Af jkn789
#327446
Du skal have en ps5 for at kunne bruge den til afspilning af 4k film.
men hvis du ikke bruger din Playstation til at spille på og stadig ønsker at se 4k film på et fysisk medie, kan du få en 4k afspiller billigere end en ps5.
Hvis du ønsker Panasonic afspiller ville jeg gå efter en DP-Ub450 til omkring 1500 kroner, eller en DP-UB820 som koster fra 3200.
fordelene ved begge to, er at de opskalere dine gamle bluray film til 4k, så du vil få en endnu bedre kvalitet på dit nye tv.
Jeg er ikke klar over om ps5 også opskalere til 4k.

Du kan bruge https://www.pricerunner.dk/ Til at finde ud af billigst pris og hvilke forretninger som sælger disse.