Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dahvdk
#327398
Hej

Skal ud og købe nyt tv og har kigget på Samsung 65" Q90T / Q95T. Hvad er forskellen på dem og hvilken er bedst?

Jeg spiller ikke spil på mit tv, samt jeg streamer mit tv.
Så tv skal være kompatibel med følgende apps. Boxer, Netflix, Disney+, Discovery og Viaplay.

Håber nogle kan hjælpe mig i forvirringen :)
Af henrik.yde
#327423
dahvdk skrev: 21. feb 2021, 21:43 Hej

Skal ud og købe nyt tv og har kigget på Samsung 65" Q90T / Q95T. Hvad er forskellen på dem og hvilken er bedst?

Jeg spiller ikke spil på mit tv, samt jeg streamer mit tv.
Så tv skal være kompatibel med følgende apps. Boxer, Netflix, Disney+, Discovery og Viaplay.

Håber nogle kan hjælpe mig i forvirringen :)
Q90T/Q95T er et af de bedre TV fra Samsung, men vær lige klar over at du for de samme penge kan få et OLED, som er det ypperligste rent billedmæssigt.
Af PeterD
#327467
Når man kan købe et OLED til samme pris som LCD, så skal der være meget gode grunde til at vælge sidstnævnte.

Utroligt at OLED kan sælges så billigt.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#327497
Samsung 2021-tv lander inden længe i butikkerne og iflg priserne i USA, så ser de ret lovende ud. Priserne ser også meget fornuftige ud og tror bestemt værd at vente på, for dette år skulle bringe markante forbedringer i forhold til 2020 modellerne. Sidste år var ikke den store forbedring i forhold til Samsungs 2019 tv, tværtimod så vi en tilbagegang på visse områder mens der var forbedringer på andre områder.

NB, ved godt at priserne i EU vil være lidt dyrere pga anderledes momsberegning, men lad os nu se hvad de vejledende priser siger når de bliver offentligtgjort.

Tjek evt disse artikler ud:

Samsung’s Neo QLED TV rated ‘Best TV of All Time’ by German AV magazine

Here’s how much Samsung’s 4K and 8K Neo QLED TVs cost
Af Supergris
#327506
PeterD skrev: 23. feb 2021, 19:34 Når man kan købe et OLED til samme pris som LCD, så skal der være meget gode grunde til at vælge sidstnævnte.

Utroligt at OLED kan sælges så billigt.
Giver dig ret i, at for at få en billedkvalitet der nogenlunde matcher OLED, så er det ikke på prisen, de kan/skal konkurrere, men hvorfor undrer du dig over, hvor "billigt" de kan sælges?

Hvad er "billigt" i din optik?

Priserne har tidligere været mere fordelagtige, hvor specielt 65"erne i en periode har været uforholdsmæssigt dyre, set i forhold til 55"erne.

Tidligere var prisen for de billigste 55"ere nede omkring 7000 kr. og 65" omkring de 10000 kr., hvilket jeg synes er et rigtigt rimeligt prisleje, også set i forhold til hinanden, hvor de billigste i dag ligger omkring 9000 kr. og 13000 kr., hvilket jo er en del mere, og ikke hvad jeg vil betegne "billigt", især ikke, da de fleste nok vil vælge en af de dyrere modeller...
Senest rettet af Supergris 24. feb 2021, 20:51, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
#327507
IT-Bruger skrev: 24. feb 2021, 12:25 Samsung 2021-tv lander inden længe i butikkerne og iflg priserne i USA, så ser de ret lovende ud. Priserne ser også meget fornuftige ud og tror bestemt værd at vente på, for dette år skulle bringe markante forbedringer i forhold til 2020 modellerne.
Du nævner "priserne" to gange lige efter hinanden.
De første "priser" du nævner, tænker du her på "Awards"?

Hvis det er tilfældet, har du så nogle links, da det link, du angiver, er en tysk "pris" (Best TV of All Time), og ikke amerikansk, som du skriver?