Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KrsCph
#327359
Kigger på nyt TV (LG Oled CX65).

Kommer til at tænke på at jeg jo har YouSee med tv-boks (fiber). Betyder det ikke, at jeg reel ikke bruger de funktionaliteter, det findes i tv’et?
Af Supergris
#327363
Det betyder, du reelt ikke har brug for boksen, med mindre du foretrækker den måde, den betjenes på, eller dobbelt-tuner ikke er nok for dig...
Af KrsCph
#327365
Tak for hurtigt svar!

Men skal jeg ikke bruge tv-boksen for at se fjernsyn via YouSee (Fiber)? Jeg troede, det var afgørende for at blande tv-kanaler osv. ?
Af Elkjr
#327368
KrsCph skrev:Tak for hurtigt svar!

Men skal jeg ikke bruge tv-boksen for at se fjernsyn via YouSee (Fiber)? Jeg troede, det var afgørende for at blande tv-kanaler osv. ?
Mener jeg du har ret i.. Så længe man har bland selv mener jeg yousee boksen er nødvendig..

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

Af henrik.yde
#327372
KrsCph skrev: 21. feb 2021, 00:44 Tak for hurtigt svar!

Men skal jeg ikke bruge tv-boksen for at se fjernsyn via YouSee (Fiber)? Jeg troede, det var afgørende for at blande tv-kanaler osv. ?
Nej, det er ikke spor nødvendigt, du skal bare ha en kortlæser + kort siddende i TVets dertil indrettede indgang.
https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsae ... ler/lg/art
Af HrJensen1
#327373
henrik.yde skrev: 21. feb 2021, 10:12
KrsCph skrev: 21. feb 2021, 00:44 Tak for hurtigt svar!

Men skal jeg ikke bruge tv-boksen for at se fjernsyn via YouSee (Fiber)? Jeg troede, det var afgørende for at blande tv-kanaler osv. ?
Nej, det er ikke spor nødvendigt, du skal bare ha en kortlæser + kort siddende i TVets dertil indrettede indgang.
https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsae ... ler/lg/art
Det er lige hurtigt nok svaret, det der - det kommer jo an på hvilken slags fiberboks at man har i huset. Hvis det er en som "omformer" signalerne til ganske almindelig DVB-C, så kan man lave tricket med tv og eventuel kortlæser.

Er det ren IP-TV at man får ind i huset, skal der en boks med netværkstilslutning på hvert fjernsyn
Af KrsCph
#327387
Nu købte jeg så det tv. LG OLED CX. Det viste sig, at jeg kan installere en you see-app og den giver mig de funktioner, som tv-boksen ellers giver (eller i hvert fald de fleste - nu må jeg lige se). Hvis andre er interesseret, kommer link her: https://kundeservice.yousee.dk/tv/brug- ... -tv/lg-app

Jeg er lidt i tvivl mht. om jeg fortsat skal have you see-grundpakke. Flow tv kan jeg jo tilsyneladende se på dr og tv2-apperne og så er der Netflix/prime, som jeg også kana bruge apps til. Hvorfor så +300 om måneden til grundpakken?! Men det er nok en anden tråd.
Af henrik.yde
#327411
HrJensen1 skrev: 21. feb 2021, 10:55
henrik.yde skrev: 21. feb 2021, 10:12
KrsCph skrev: 21. feb 2021, 00:44 Tak for hurtigt svar!

Men skal jeg ikke bruge tv-boksen for at se fjernsyn via YouSee (Fiber)? Jeg troede, det var afgørende for at blande tv-kanaler osv. ?
Nej, det er ikke spor nødvendigt, du skal bare ha en kortlæser + kort siddende i TVets dertil indrettede indgang.
https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsae ... ler/lg/art
Det er lige hurtigt nok svaret, det der - det kommer jo an på hvilken slags fiberboks at man har i huset. Hvis det er en som "omformer" signalerne til ganske almindelig DVB-C, så kan man lave tricket med tv og eventuel kortlæser.

Er det ren IP-TV at man får ind i huset, skal der en boks med netværkstilslutning på hvert fjernsyn
Næ, det er det ikke, jeg har nemlig samme løsning som trådstarter. Netop derfor ved jeg at der tales om boksen inde i stuen, tæt ved TVet, og IKKE den iøvrigt obligatoriske fiberboks i teknikskabet, som alle fiberkunder hos Yousee selvfølgelig har. Så det må vist være dig der har svaret "lige hurtigt nok".
Af Ddur
#327438
Giver kort og kortlæser samme kvalitet/bitrate som ved anvendelse af TV-boks?
Og giver TV gennem app samme kvalitet/bitrate som kort og kortlæser?

Tænker måske, at man skal vælge den løsning, der giver den højeste kvalitet/bitrate, når man nu har anskaffet sig et supergodt TV som LG CX.
Af Beckham
#327476
Om du bruger kort eller tv boks bør ikke gøre nogen forskel på kvaliteten. Det er kilden som er afgørende. Går udfra at hvis du ser det via en app i tv'et så kommer signalet ind via dit internet? I så fald vil du få et bedre billede med en klassisk løsning hvor signalet kommer ind via antennekabel. Web tv løsningerne kan endnu ikke matche det klassiske kabel tv setup på billedkvalitet.