Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VILLAFOREVER
#327242
Hej alle.

Jeg har et Sony 55XH9005 som jeg er glad for, men der er en ting som irriterer mig. Det er når jeg skal starte min PS5.

Så er det ret tit sådan, at der ingen lyd kommer når jeg skal spille PS5, før jeg har genstartet tvét inde i android menuen. Er der andre der har oplevet dette? Det er ret frustrerende.
Af Basto
#327252
Hej jeg har oplevet et par gange at lyden kun virker via tv kanaler og al lyd på apps er væk... Efter genstart virker alt igen

Jeg har Xh9505
#327257
Tak for svar.
Jeg har den nyeste software opdatering på tvet. Så det kan ikke være der, der er problemet.
Det er alle former for lyd der er væk, indtil jeg genstarter, men den kommer som regel, når jeg skal spille PS5.
Af Aero47
#327262
Jeg har været udsat for nøjagtig samme problem med lige netop samme TV. Jeg gik ind i hovedmenuen på PS5 under skærm og video og dernæst video-output hvor jeg ændrede 4K overførselshastighed fra automatisk til -1 hvorefter lyden har virket lige siden
Af Beckham
#327272
VILLAFOREVER skrev: 17. feb 2021, 16:07 Tak for svar.
Jeg har den nyeste software opdatering på tvet. Så det kan ikke være der, der er problemet.
Det er alle former for lyd der er væk, indtil jeg genstarter, men den kommer som regel, når jeg skal spille PS5.
Er du helt sikker? Vi oplevede jo lidt forvirring omkring versioner i anden tråd forleden..:-) Husk at fordi fjernsynet siger du har den nyeste opdatering, så er det ikke nødvendigvis hele sandheden.
#327358
Udover det oplever jeg sådan en hyletone, ret ofte, også i slukket tilstand. Andre der oplever dette?

Det er ret irriterende, specielt fordi det er et tv der er i soveværelset.
Vil helst ikke sende det ind til rep, da det er igennem Sony. Hifi-Klubben henviser al rep igennem dem.
Har hørt dårligt om rep igennem Sony.
Af Beckham
#327377
Jeg har fået "repareret" Sony tv et par gange over de seneste år. Skete via ServiceCenter Gruppen. Fungerede uden problemer. Begge gange endte det så med at tv'et blev ombyttet.
#327502
Der er nu kommet en ny software opdatering til mit 55XH9005, som jeg nu er ved at installere.
Lad os se om der er nogle der får løst sine problemer.
Mit lyd problem forsvandt, da jeg ændrede min indstilling som Aero47 foreslog.