Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#323048
Hej med jer.

Jeg mangler et nyt tv til mit soveværelse (Som jeg egentlig bruger ret meget, så jeg vil gerne have noget rimelig ordentligt)
Jeg har altid været glad for Sony, så tænker det er den vej jeg vil gå igen - med mindre i har nogle andre ideer :)

Jeg går efter et 43" tv, da det ikke behøver blive for stort.
Jeg har derfor haft kig på de 3 modeller nævnt i emne feltet, altså Sony xh80, xh81 eller xh85 - jeg kan bare ikke helt finde ud af hvad forskellen reelt er?

Med mit utrænede øje ligner det at xh80 og xh81 primært er design forskel - og at xh85 har opgraderet lyd over de 2 andre, men er der andet der gør det til et bedre tv?

Lige nu har hifi klubben xh85 på bud til 5500 - er det et godt køb?

Mvh David
#323056
Tak for linket :) det ser jo unægteligt ud til at der virkelig er minimal forskel - så kan jeg vel gå efter det billigste tænker jeg :)

Er der andre konkurrenter i 43" jeg skal have i tankerne? Der er et billigt LG UN71 I elgiganten, og så er der naturligvis også nogle Samsung modeller, bla. Samsung Q60

Eller er det ikke så afgørende i mellemklassen? Måske teknologien er nogenlunde lige, og man bare vælger ud fra hvilket brand man kan lide? :)
#323058
Billedmæssigt er den primære forskel på disse skærme nok om man vælger med VA LCD (fin kontrast, men smalle betragtningsvinkler) eller IPS LCD (svag kontrast, men bredere betragtningsvinkler). Mere avanceret teknologi til LCD TV er forbeholdt de dyrere modeller.

Og så naturligvis TV-platformen, hvis man påtænker at bruge den. Der er forskelle på Android TV, Tizen og webOS - særligt på den lange bane, da de to sidstnævnte ikke opdateres efter køb.