Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#323047
Jeg går ud fra, du er "i" vildrede, ellers ville det sikkert være vildt, og der ville være kamp om pladsen i reden (tænker gøgerede, IKKE filmen!). Rent kuk kuk, I know, men det er midt om natten (heller ikke filmen, der tænkes på)... :)

PeterD, hvordan kan det begrænse noget i denne sammenhæng, hvor "toppen af poppen" skal findes mellem to modeller, vel at mærke, hvis jeg har forstået det korrekt?

Begge modeller er udstyret med HDMI 2.1, dog har Samsungen kun én mod to på Sonyen, hvilket kan have stor betydning, hvis man er spilleglad, og vil ud at investere i både en Playstation og en Xbox af nyeste aftapning eller en gamer-PC.

Samsungen er en af de modeller, der har den bedre antiglare- og wide angle-coating, hvilket kan være både godt, men også skidt, da det sluger en del lys, og nogle melder om kraftig regnbue-effekt.

Her blot det første link, der dukkede op ved en søgning på fænomenet, som jeg overraskende ikke har set omtalt her på siden; måske nogle har noget at tilføje:

https://eu.community.samsung.com/t5/tv/ ... -p/1559374

Hvilket TV, jeg ville vælge, ville nok afhænge af prisen, behovet og evt. forkærlighed til et mærke, da jeg ellers vil vurdere dem ret jævnbyrdige med billedkvaliteten i mente...
Af Kallespears
#323195
@ Supergris, du har helt ret, jeg "var i" vildrede. TV er købt og betalt i dag. Sony 75XH9096. Min nuværende Samsung, har faktisk os det der regnbue effekt, selvom den er 6 år gammel.

@ Dalgaard87, Jeg er ret sikker på det farven på rammen. Sølv el sort.