Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af acer
#322873
Set til 6999 kr I Elgiganten. Er det et godt TV til prisen og er der nogen der har erfaring med den model? Det er mest med henblik på sport og film og nyheder på tv.
Af Waqas
#322875
Har lige købt et, er tilfreds.

Der er nul banding eller clouding og sammen med motionflow så vil jeg mene at det er noget af det ypperste til fodbold.

Remoten er den nye premium udgave i metal med belyste taster, menuer er hurtige, tv starter op på under 5 sek fra standby til der er billede.

Det bliver brugt rigtigt meget til xbox og youtube, hvor det ofte står og viser HUD i spil og logoer fra tv serier.

Nogen vil sikkert sige at oled til 8888 kr er bedre, men lige til mit forbrug så tror jeg ikke du kan få et bedre tv, kort sagt; køb det.
Af Sploink
#322882
Overvejer selv 65 versionen til 14k, men for lidt FOMO over at den ikke har hdmi 2.1. Har lige fået PS5, men de største spil kommer alligevel ikke til at ligge på 4k120hz
Af Dalgaard87
#322961
Men hvad med det hdmi 2.1 ?
Det er da noget møg, at det ikke er i xh95 ?

Jeg kigger selv efter sådan et, men jeg skal også have xbox eller ps5 på et tidspunkt, og så er det vel ikke det mest optimale tv ?
Af Mengholm
#322963
Elgiganten foreslog Samsung Q80t til samme pris fra d.d. (6999) da den har hdmi 2.1.
Om det er et godt alternativ tør jeg ikke sige men ser da ud til at den klarer sig nogenlunde til den pris.
Af Supergris
#322967
Sploink skrev: 21. nov 2020, 11:55 Overvejer selv 65 versionen til 14k, men for lidt FOMO over at den ikke har hdmi 2.1. Har lige fået PS5, men de største spil kommer alligevel ikke til at ligge på 4k120hz
Fordelene ved HDMI 2.1 er jo ikke udelukkende den større båndbredde og evnen til at behandle signaler ved højere frekvens; det indeholder jo også en del nye funktioner, såsom VRR, ALLM, dynamisk HDR mm., som i teorien burde give bedre muligheder for et optimalt billede i kombination med de nye konsoller eller en monster gamer-computer, dog kan visse funktioner vist implementeres, også uden HDMI 2.1 er et krav.

Det bliver spændende at se, hvad det i praksis vil betyde...
Af Miggo76
#322990
Tilbuddene vælter jo ind i øjeblikket, så er der nogen der kan hjælpe med råd til det bedste køb til maks. 10.000,-? Har altid været tilhænger af Sony og fik forleden selv fingre i et Sony 55XG9505 til 6999,- (fra Elgiganten) og venter på levering, men nu er der kommet endnu flere interessante tilbud. Har bl.a. set Sony KD55A87 til 9999,- (hos HiFi-klubben) og LG OLED55CX6LA til 8888, (hos Elgiganten) og er blevet i tvivl. Der er selvfølgelig også Sony KD55AG9 til 11999,- hos HiFI-klubben, men det er umiddelbart lige over min grænse på 10000,- medmindre I siger at det er klart det bedste tilbud :-). Skal primært bruges til alm. serier og film i stuen og har ikke umiddelbart en ekstern lydkilde, så det spiller også ind. Håber I kan hjælpe.
Af barslund69
#323104
acer skrev: 23. nov 2020, 13:07 Sony XH9505 i 65" vil det blive for stor en skærm, jeg har 2 - 3 meter til skærmen? Hifiklubben har 65" til 9999,- 🤔
nej sidder 4 meter fra et 85" uden problemer havde 75" før