Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af phatass
#322418
Hej venner,

Tak for en god side med en masse godt indhold.
Jeg har et "gammelt" Samsung KS9000 som skal skiftes ud med et OLED.

Kan ikke se at der for mit vedkommende er andre alternativer end LG eftersom jeg gerne vil have så mange HDMI 2.1 funktioner som muligt da der godt kunne lande en PS5 i TV-møblet på et tidspunkt.

Jeg kigger derfor primært på CX og er som de fleste andre interesseret i at købe til den laveste pris. Det betyder at jeg skal have øjnene åbne omkring Black Friday (eller vente til forår/sommer '21).

Prisen på LG CX 65 (6LA) ligger lige omkring 20.000kr. i DK her nu og Powers åbningspris i Kolding på omkring 15.000kr. kunne være en indikation på BF priser på LG CX i DK. Er endnu ikke imponeret.

Nu er jeg nået til trådens kerne:
Hvorfor ikke købe TV i eksempelvis Tyskland i stedet?

Pt. ligger priserne på mellem €1.850 og €2.000 for 9LA/6LA varianterne. Man kunne gætte på at disse dropper yderligere omkring BF. Det er derfor meget muligt at et CX 65 ville kunne købes i Tyskland til mellem 10-12.000kr under BF.

Har undersøgt med LG support DK hvad jeg skulle være opmærksom på:
1. Modelllen 6LA som sælges i DK har single tuner (DVB-C, DVB-S/S2, DVB-T/T2), modellen 9LA som sælges i Tyskland har double-tuner (DVB-C, DVB-S/S2, DVB-T/T2). 9LA er derfor umiddelbart bedre på dette punkt. Der skulle ikke være andre forskelle mellem dem ud over en farveforskel på foden mellem 8LA/9LA.
2. Garanti ved køb i tyskland er som udgangspunkt bedre eller den samme som i DK
3. Eventuelle reklamationer ville skulle dækkes af LG support DE og kunden ville skulle dække returomkostninger
4. Det er VIGTIGT at tjekke med sælger inden køb at TVet har dansk sprogpakke da det ellers ikke ville kunne få danske apps (!!)

Jeg kan ikke umiddelbart se at der ville være nogen problemer med at handle i Tyskland men spørgsmålet er om jeg overser noget?

Nogen der har kommentarer?

Her er et link til Idealo (Tysk pricerunner):
https://www.idealo.de/preisvergleich/Ma ... q=lg+cx+65

Vh,
Peter
#322421
65" CX havde en lavere lanceringspris end 65" C9: 22.990 kr. vs. 25.999 kr.

65" C9 var nede i 11.999 kr. på Black Friday 2019.

I sidste ende handler det nok mere om at fange et godt tilbud end Danmark vs. Tyskland.

Dobbelt tuner er vel kun relevant, hvis du skal optage en kanal mens du ser en anden. Optagelse af flow-TV mens du streamer eller bruger eksterne kilder skulle ikke være noget problem med en enkelt tuner. Hvad skal man i det hele taget bruge en optagefunktion til i en verden der bevæger sig mere og mere mod apps og streaming? Alt dette stadig under forudsætning af, at du har læst rigtigt og at den "tyske" udgave rent faktisk har dobbelttuner.

Det er muligt, at garantien er bedre, men mon ikke du alligevel kan risikere en mere besværlig proces, hvis behovet skulle opstå? Så hellere tilkøbe noget forsikring, hvis man er bekymret.