Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
#321949
Største ulempe ved mit TV Samsung KS8005 er hakkende panoreringer primært ved sport.
Er klar jeg selv er skyld i det efter jeg har droppet kabel-TV og hoppet på TV Apps istedet.
Til dagligt brug kan jeg få et ok flydende billede ved at sætte judder til 5 på en 0-10 skala.
men når der er sport.. nu eks. fodbold i går på kanal 5 så går det altså galt.. bolden danner et slør bag sig når det går hurtigt.
Alt dette er jo pga den lavere fps/hz går jeg ud fra, men findes der TV som kan kompenserer for dette således man altså har et perfekt flydende billede. Eller er dette ikke muligt pga kildens beskaffenhed?
Af lennon
#321965
Hvis du ser 5’eren via (Dplay) streaming , så er det helt sikkert kilden der stinker - og intet TV kan kompensere for den elendige framerate . .
Har selv tilkøbt Dplay i et par måneder for at se landskampene. Og jeg er så bare blevet overbevist om, at jeg bliver hos YouSee kabel flow - indtil der forhåbentligt bliver opgraderet på live-streaming kvaliteten . .
Af mbm
#322061
et andet eks. er godmorgen danmark... det ligner seriøst noget der er løgn.
Tænker sku på at gå tilbage til yousee kabeltv..
hmm 299kr/mdr.. voldsom pris dog og det er så uden kanal 5 til fodbold
Af lennon
#322069
Jeg købte mit nuværende 65” OLED i foråret 2018 for at få en god oplevelse under VM i bold. Samtidigt skiftede jeg min YouSee box til den nye 4k udgave. Og da jeg så de første kampe i fuld opløsning overgik det simpelthen mine største forventninger - HOLD DA OP ! Fremtiden så jo bare fremragende ud mht live-fodbold og billedkvalitet . . Jeg skal da lige love for,at man er kommet ned på jorden igen . I stedet for et bredere udbud af 4K HDR live-sport via flowTV - så er tendensen desværre kun gået i retning af lav båndbredde/framerate, og fancy komprimering via streaming . .
#322081
Jeg så pokalkampen Kolding AGF med DVB T2 signal og via Yousee app. til ATV.. det var som at se på standard og HD, dengang HD var en nyhed. Det gælder også for det meste af de andre kanaler via Yousee App. Helt andet da jeg brugte Yousee via Coax uden boks. Lidt tab kan man godt acceptere, men så stor forskel gør valget at TV næsten ligegyldigt.