Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af buford
#320124
Hej
Har netop afsluttet en sag gennem Forbrugerklagenævnet med tordenfluer i PANASONIC 75" UHD LED TV TX­75FX780E. Et TV som egentlig havde et ret godt billede, men tordenfluer ødelagde oplevelse. Nu afhentes TV af Power, så nyt skal til, men min tiltro til LED TV er skrumpet til ikke eksisterende størrelse, så det bliver nok OLED TV med mulighed for nye problemer med burn-in. Dyrt bliver det sikkert også, da det helst ikke skulle gå ned i størrelse, og 77" OLED er kostbart. Har før LED kun haft Plasma, og ser en del 4K HDR film, Netflix HD og ellers kun lidt TV 2 Play. Intet live tv. Nogen gode forslag til 77" med max budget på 40.000,- kr ? Andet dilemma er Black Friday er tæt på, men alligevel langt væk uden et TV..
#320137
Jeg havde også en sag igennem Forbrugerklagenævnet, som jeg iøvrigt vandt. Jeg havde et lcd og oled var skide dyre, så jeg havde IMellemtiden mit gamle plasma tv i brug istedet.
Da oled kom ned i menneskepenge købte jeg et b6 og har/har haft 4 oled siden uden antydning af burn in.
Sagt med andre ord - min bekymring for tordenfluer er større end burn in.
Jeg vil endda gå så langt at sige at med oled er der en risiko for burn in, mens med lcd er der garanti for lcd - selvfølgelig sat på spidsen, men det er sådan det har været herhjemme. Jeg har 4 tv i hjemmet, de to lcd har tordenfluer og også min imac.
#320151
bromberg skrev: 8. okt 2020, 06:46 Jeg havde også en sag igennem Forbrugerklagenævnet, som jeg iøvrigt vandt. Jeg havde et lcd og oled var skide dyre, så jeg havde IMellemtiden mit gamle plasma tv i brug istedet.
Da oled kom ned i menneskepenge købte jeg et b6 og har/har haft 4 oled siden uden antydning af burn in.
Sagt med andre ord - min bekymring for tordenfluer er større end burn in.
Jeg vil endda gå så langt at sige at med oled er der en risiko for burn in, mens med lcd er der garanti for lcd - selvfølgelig sat på spidsen, men det er sådan det har været herhjemme. Jeg har 4 tv i hjemmet, de to lcd har tordenfluer og også min imac.
Ja, jeg går også efter OLED, og må igennem møllen med Forbrugerklagenævnet, hvis der viser sig burn-in de første par år, hvis de ikke vil dække.
Tror bare ikke, at jeg finder en fornuftig pris på LG CX 77 før black friday. Og forhåbentlig ikke hos Power, da vi ikke enes ::l
#320153
buford skrev: 7. okt 2020, 22:52 Jep, men må nok vente til en pris garanti dækker over black friday. Surt hvis der høvles 10k af prisen efter 2 md
Ja, du er vist 4 dage for sent på den, for det kostede 29.999,- i weekenden, så rigtig surt at købe nu men det er vel vilkårerne som det er.
#320154
bbplayer skrev: 8. okt 2020, 10:39
buford skrev: 7. okt 2020, 22:52 Jep, men må nok vente til en pris garanti dækker over black friday. Surt hvis der høvles 10k af prisen efter 2 md
Ja, du er vist 4 dage for sent på den, for det kostede 29.999,- i weekenden, så rigtig surt at købe nu men det er vel vilkårerne som det er.
Det var vist hos Power, men der vil jeg helst undgå at handle.
Af buford
#322903
Købet faldt på LG OLED 77CX pris match hos Elgiganten Kolding, da Power åbnede med prisen 27.999,- kr. Tilkøb 5 års reklamationsret og ingen kalibrering. Jeg var egentlig godt tilfreds med billedet på Panasonic LED, men skal da lige love for, at dette TV er en opgradering på alle kanter😳. Det bliver ikke muligt at gå tilbage til et LED TV igen 😁
#322926
Tillykke med købet! Lyder ikke så ringe endda. Men sjovt det med ikke at kunne vende tilbage til LED. Jeg synes OLED gør det super godt, især på highend HDR materiale, men på almindelig\gennemsnit materiale synes jeg ikke der er den store forskel. Har flere gange været i byen og kigget på OLED, men har aldrig været ked af at komme tilbage til min LED. Måske det er tid til at jeg skal have briller..:D
#322935
Jeg har både oled C9 og Sony XH9505
og der er for og imod begge tv.
Det har været oppe og vende her før hvor det er beskrevet.