Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#319413
Hej Flatpanels,

Som overskriften siger, så har jeg problemer med at afspille 4k HDR film på mit Philips AndroidTV.
Mit TV er et: 65PUS7502

Jeg har stresstestet min router og mit AP, men det tyder på at det er Wifi kortet i tv'et som ikke kan håndtere den høje båndbrede.
- Hvis nogen tænker på at bruge kabel, så er det også prøvet men det virker heller ikke. Det skyldes der kun er 10/100 netkort i tv'et.

Det er Plex som bliver brugt til at afspille med.

En af mine venner fik adgang til min server - bare for at teste - og der spikede den på 38MB/s (280Mpbs) for præcis samme media som jeg forsøger at afspille på mit tv.
Det kunne min router og server SAGTENS være med. De kom ikke engang over 20% cpu forbrug.

Det er derfor jeg mistænker wifi kortet i tv'et, men jeg er faktisk i tvivl om der er andre som har samme udfordring. Derfor går jeg selvfølgelig til det bedre Tv forum og spørger til råds.

Kan det passe det er wifi-kortet som ikke kan håndtere det? :)

Vh Jacob
#319425
kører også bla plex
wifi er aldrig godt da du kun har 10/100 kort Inden jeg fik kablet mit tv i soveværelset havde jeg også problemer med div film nogle kunne kører andre ikke.
Efter kabel kører det
#319435
Ah ok
Ja det lyder underligt
Jeg har ikke noget problem her
Jeg kører så med switch hvor router er koblet til og så derfra til de forskellige netværk i huset der i blandt min Nas
#319545
Lars J skrev: 24. sep 2020, 08:49 Her er der ingen problemer med at streame 4k HDR, eksempelvis via Disney+. Setup er LG65C8, Yousee bredbånd 300/60 coax. Tv'et er kablet til Router via switch. Heller ikke problemer via Apple tv.
Tak for svaret, men streaming tjenester sænker bitraten for at oplevelsen bliver bedre - når man sammenligner med hjernestreaming, så den hjælper mig ikke så godt :)
#319546
Fjernsynet netkort kan maks trække 100mbps, eller ca. 12MB i sekundet så det kommer aldrig til at fungere, du skal ud og havde dig en medieafspiller, der kan klare hevc codec og et 1gigabit netkort, kan anbefale et appletv 4K, eller nvidia shield.