Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#319303
Kære alle,

Vi overvejer (igen) at få tv i vores soveværelse og jeg skal i den forbindelse have fundet et der egner sig til vores behov (skal dog være Sony).

Vi har et Sony kd55xe9680 (100hz) i vores stue, som jeg egentlig er ok tilfreds med og kunne egentlig godt "nøjes" md et magen til i soveværelset - evt. blot i 49" om muligt.

Men nu hvor jeg alligevel skal ud at købe nyt, kunne det jo være at der siden ovenstående er købt for 3 år siden, er kommet et der er bedre, flere funktioner, bedre billede mv. som var værd at overveje i stedet.

Måske så godt at jeg kunne tage nuværende TV ind i soveværelset og så lade det nye kommer i stuen i stedet?

Budget er ca. 5.000 kr. (plus/minus).

Jeg så et Sony KD55XH8196 i Bilka i går, som -umiddelbart- virkede til at kunne opfylde behovet, men ved ikke om den (Bilka)model er noget skrammel og der for små penge mere evt. fandtes noget der var bedre.

TV'et i soveværelset skal have gode app funktioner og understøttelse, idet der ikke kobles en tv-pakke" på, men det hele køres via apps (TV2Play, DR v.).

Hjælp mig....hvilket Sony TV skal jeg kigge i retning efter med ovenstående in mente?
#319305
Et rigtig godt bud XF9005 55"
Koster lige under 5k
Super tv
#319310
Hej Barslund
Kan se du har et 85"XH9505, jeg overvejer en 75"XH9505, men har pt en 65"XG9505 og jeg lægger meget mærke til blooming da jeg ser film i et helt mørkt rum.
Jeg formoder at XH9505 præsterer på nogenlunde samme niveau lige hvad angår blooming i helt mørkt rum?
MVH Thomas
#319312
Thomas Lambrecht skrev: 21. sep 2020, 17:43 Hej Barslund
Kan se du har et 85"XH9505, jeg overvejer en 75"XH9505, men har pt en 65"XG9505 og jeg lægger meget mærke til blooming da jeg ser film i et helt mørkt rum.
Jeg formoder at XH9505 præsterer på nogenlunde samme niveau lige hvad angår blooming i helt mørkt rum?
MVH Thomas
XG performer meget dårligere ind XH95 ved HDR/vision
Var selv ved at købe et XG95 sidste år men da jeg havde HDR film med til demo i butikken sprang jeg hurtig over det.
Mit gamle 75"XE9005 var klart bedre ind XG lige som XF er
Xh er klart bedre tv på mange områder

Prøv at gå på YouTube og samling XG med XH
https://www.google.dk/amp/s/www.lydogbi ... 505/%3famp